Продукти, които понижават кръвното налягане

Политика за бисквитки

Високото кръвно налягане е сериозен здравословен проблем - изисква лечение, контрол и промени в начина на живот, пише ABC Fact.

Може би знаете списъка с храни, които трябва да се избягват при хипертония. Но има и продукти, които помагат да се намали високото кръвно налягане. 

Да се ​​запознаем с тях.

1. Ленено семе

Проучванията показват, че лененото семе успешно намалява кръвното налягане. То също прочиства кръвта от излишния холестерол, укрепва сърдечния мускул, като по този начин се предотвратява развитието на инсулт и инфаркт.

2. Зелени зеленчуци

Необходимо е да включите храни, богати на калий и магнезий: брюкселско зеле, спанак, рукола, целина и чесън. Те съдържат вещества, които успокояват симпатиковата нервна система, намаляват натоварването върху сърцето.

3. Червено цвекло

Червеното цвекло е богато на витамини от групата В, фолиева киселина, никотинова киселина и аскорбинова киселина. В корена на културата се съдържат минерални соли, фосфор, желязо, мед, силиций. 

4. Бобови растения

Бобовите растения съдържат много разтворими фибри, магнезий, калий, които са отлични съставки за понижаване на кръвното налягане и за цялостно подобряване здравето на сърцето. 

5. Кисело мляко

Консумирането на кисело мляко най-малко пет пъти седмично може да намали риска от развитие на хипертония с почти една четвърт. В киселото мляко има високо съдържание на калций, магнезий и калий.

6. Банани

Бананите са отличен източник на калий. Не забравяйте да го включите в закуската си. Може да се добави в каша, смесен с извара или пълнозърнесто мюсли.

7. Печени картофи

Картофите съдържат много калий и магнезий - две жизненоважни вещества за поддържане здравето на сърцето и за намаляване на високото кръвно налягане. Най-добре е да ядете картофите изпечени и без сол.

8. Броколи

Ново проучване показва, че глутаминова киселина, съдържаща се в големи количества в зеленчуци като броколи, понижава кръвното налягане. Благодарение на богатия си състав, броколите играят важна роля в процесите на хематопоезата, премахват холестерола, укрепват стените на кръвоносните съдове и значително намаляват риска от сърдечен удар и инсулт.

9. Нискомаслено мляко

Ежедневната консумация на нискомаслено мляко (1%) ще даде на сърцето калций и витамин D, които ще помогнат за намаляване на кръвното налягане с 3 до 10%. 

10. Слънчогледови семки

Слънчогледовите семки са отличен източник на магнезий. Просто се уверете, че не са солени. Солените съдържат голямо количество натрий, който трябва да се избягва. 

Надяваме се, че ще вземете предвид нашите съвети, но не пренебрегвайте препоръките на Вашия лекар. Бъдете здрави.

Коментари

НОВ КОМЕНТАР

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Севернокорейска хакерска група разработва инструменти с изкуствен интелект за кибератаки
Великобритания продължава да чупи рекорди по тежки горещини
Европа е изправена пред недостиг на ракети носители до 2030 г., предупреждава шефът на космическата агенция
Москва пое управлението на руските активи на енергийните гиганти Uniper и Fortum
До 7,15% годишна доходност: Румъния привлича спестяванията на гражданите с нови държавни облигации
Гръцка платформа сравнява цените на стоките и в България
Балеарските острови затягат сигурността по суша, море и въздух преди пълното слънчево затъмнение
Звездите за бизнеса от 10 до 16 август: Баланс между амбициите и реалните възможности
България за втори пореден месец е на първото място в ЕС по ръст в производството на услуги
Спор с медиите: Тръмп заплаши с дълги присъди разпространителите на новини за недостиг на боеприпаси в САЩ
Унгария очаква рестарт на АЕЦ „Пакш“, след като нивото на Дунав започна да се покачва
Япония подготвя отговор на намерението на Русия да кръсти остров от Курилите на легендарния шпионин Рихард Зорге
Иран постави нови условия за отварянето на Ормузкия проток
Производител на тоалетна хартия в САЩ пуска производство от листата на растението хеспералое
Шефът на Palantir Алекс Карп нарече AI индустрията „марксистка“
Продажби на оръжие и кибератаки: Властта на лидера Ким Чен Ун докара „неочаквани“ 22 млрд. долара в Северна Корея
NASA сглоби кораба „Орион“ за първия етап от пътуването до Луната
Руски въздушни удари около Киев убиха трима души, Зеленски е на знакова визита в Сърбия
Как да подходите при конфликт между вашите ценности и изискванията в работата?
Зеленски: Готови сме за преговори във всякакви формати и очакваме Уиткоф и Къшнър да бъдат активни
Кувейт обсъжда с други държави от Персийския залив изграждането на петролопровод, който да заобиколи Ормузкия проток
Пица, паста, протеини и картофи – как италианските деца станаха толкова затлъстели
До 7,15% годишна доходност: Румъния привлича спестяванията на гражданите с нови държавни облигации
САЩ разполагат система за противоракетна отбрана в Израел след атаката на Иран
"ЕМКО": Изключва се човешка грешка за взривовете във военния завод край Трявна
Севернокорейска хакерска група разработва инструменти с изкуствен интелект за кибератаки
Нов център за лични документи отваря врати в София
Всички инвестират в AI, но почти никой не печели от него. Каква е причината?
Продажбата на евро от САЩ в подкрепа на йената е изненадала Европейската централна банка