Почти двойно увеличение на жалбите в туристическия сектор, отчита КЗП

Почти двойно увеличение на жалбите в туристическия сектор, отчита КЗП

Почти двойно увеличение на жалбите в туристическия сектор, отчита КЗП

Основните жалби и сигнали, които получава тази година Комисията за защита на потребителите, са свързани с отменени почивки. За последните месеци има много такива случаи, обясни в ефира на БНТ председателят на комисията Димитър Маргаритов. По думите му, има доста голямо разрастване на броя на жалбите заради удължения срок за връщане на пари при отмяна на резервации, когато причината е коронавирус. 

"Почти двойно е увеличението на броя на жалбите в туристическия сектор. Огромната част от тези жалби са свързани със заплатени пътувания, които са отменени. Хората искат да си получат парите, но извънредното законодателство дава възможност за отложено връщане на сумите", отчете още Маргаритов.

Последният вариант на текста на извънредните правни норми е в сила от 11 август, уточни Маргаритов. "Когато пътуването е отменено поради коронавирус, потребителите имат право да получат или заместваща облага под формата на ваучер, или да получат парите си, но в срок от 12 месеца от датата на отмяна на пътуването. Традиционният текст гласеше, че това се случва в 14-дневен срок. Тази промяна доведе до доста голямо разрастване броя на жалбите. Естествено хората са притеснени, те са планирали почивките си. Трябва да бъде намерен разумен компромис, защото и туроператорите също се оказаха в доста неизгодна ситуация", поясни той. 

Председателят на КЗП призова всички потребители, които имат възможност да приемат някаква заместваща почивка във времето, в разстояние на месеци, дори година, да премислят внимателно тези варианти и да се възползват от тях. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ