Eлектрическите тротинетки влязоха в Закона за движение по пътищата

Eлектрическите тротинетки влязоха в Закона за движение по пътищата

Eлектрическите тротинетки влязоха в Закона за движение по пътищата

Движението с електрически тротинетки вече е регламентирано с приетите днес на второ четене от депутатите промени в Закона за автомобилните превози. С тях се разрешава на лица до 14 години също да имат право да ги управляват, но само в алеи и паркови зони. Забранява се движението на електрически тротинетки по пътища и улици, на които максимално разрешната скорост за движение е над 50 км в час. Ограничението не се прилага за улици с изградена велосипедна инфраструктура. 

В тъмните часове на денонощието или при намалена видимост водачът трябва да управлява индивидуалното електрическо превозно средство с включени светлини. В случай, че лицето е до 18 години, трябва да ползва каска. Водачите на тротинетки не могат да се движат в зони, забранени за влизането на велосипеди, както и да се движат по пътна лента или платно за движение само на превозни спредства от редовните линии. Освен това, те няма да могат да развиват и скорост по-висока от 25 километра в час. 

С промените в закона депутатите разписаха и нови изисквания за таксиметровия превоз. Така например таксиметровите автомобили трябва да бъдат не по-стари от 15 години, реши окончателно парламентът.

От ГЕРБ се противопоставиха на предложението да се разреши на таксиметровите автомобили с електрически двигател да се движат в бус лентата. В защита на тази идея се изказаха от ДПС и БСП. Станислав Иванов от ГЕРБ поясни, че трудно ще се контролира дали водачите на подобни автомобили превозват повече от трима пътници  - едно от условията, което даваше предимство на шофирането в бус лентата.

Специализираният транспорт, който превозва деца и ученици обаче ще може да използва бус лентата за по-бързо придвижване, записаха още в Закона народните представители.

Таксиметров превоз може да се извършва от автомобили, за които не са изтекли повече от 15 години от датата на първата регистрация. До 31 октомври общинските съвети трябва да определят минимални и максимални цени на таксиметров превоз на пътници за км пробег. Цените ще касаят съответната тарифа за следващата година. В случаите, когато за текущата година такива не са определени, ще се прилагат цените към 31 декември на предходната година.

Законът дава възможност собствениците на автогари да допускат срещу заплащане превозвачи, които извършват случайни или специализирани превози на пътници. Те обаче трябва да прилагат еднакви критерии спрямо всички превозвачи от съответната транспортна схема при определяне размера на цените за преминаване, за престой и за предоставяне на право на продажба на билетите.

Народните представители намалиха глобите за лицата, извършващи превози за собствена сметка, които не са осигурили правилното функциониране на тахографа. От имуществена санкция в размер на 3000 лв. депутатите я намалиха на 1000 лв. От 5000 на 2000 лв. бе намалена санкцията за превозвачи, отказващи да предоставят на контролните органи или не притежаващи тахографските листа, разпечатките и извлечените данни от дигиталния тахограф или картата на водача за период от 365 дни. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ