нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Amazon и пиар катастрофата, от която се измъкна

Getty Images

Още преди да стартира подкаст услугата си официално Amazon стигна до ръба на пиар катастрофа. Компанията се е свързала с уважавани медийни фигури и водещи на подкасти с покана да сключат договор, който изисква от тях да сдържат критиката си към съдържанието на Amazon. В инструкциите се изисква и поверителност по темата, въпреки че става дума за масово изпращане на имейл и нито един от получателите не се е съгласил предварително да си мълчи.

Затова и не е изненада, че писмото беше споделено публично заради прекомерните претенции на основаната от Джеф Безос компания. Така тя беше принудена да отстъпи и тихо премахна необичайната клауза от договора.

Тази промяна може и да е спасила лансирането на новата услуга, но поставя въпроса дали Amazon разполага с прекалено много власт в индустрията заради размерите си. Ето какво направи компанията до момента.

Изпрати масово имейл и поиска конфиденциалност

Както всички знаят, ако искаш да кажеш тайна на някой, първо трябва да изискаш от него да не я споделя с никой. Вместо да го направи предварително, в края на имейла си Amazon просто включва изречението „Моля, обърнете внимание, че тази информация е поверителна“. Това звучи като инструкция, която може да се смекчи.

Освен това получателите посочват, че не могат да бъдат задължени на конфиденциалност, с която не са се съгласили, така че нямат проблем със споделянето на съдържанието на писмото. И тъй като много от получателите работят в медии, за добро или лошо, новината бързо се разпространи.

Amazon се чувства в позиция да контролира какво казват подкастърите

Или поне това, което казват за Amazon. Имейлът пристига със споразумение, което собствениците на подкасти трябва да подпишат, ако искат тяхното съдържание да се появява в новата платформа. Това споразумение включва изискванията, че записите им не трябва да насърчават насилие, порнография, реч на омразата и незаконна дейност, а също и че подкастът „може да не включва реклама или послания, които унижават или са насочени срещу Amazon“. Тази клауза беше фатална за сключването на сделки с много от получателите.

С нарастването на недоволството от корпорацията предприеха най-разумната стъпка – бързо и тихомълком да премахнат условието от договора си преди официалното лансиране, с което успяха да съхранят имиджа си и да не позволяват новината да получи широк отзвук.

По материал на Inc.com

още от ПР и събития