Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Разбра ли ме?

Pexels

Работата на пиара може да е стресираща, особено ако не разбира термините и фразите, които циркулират в офис разговорите на колегите му. В комуникационната индустрия са заети над 86 хил. души, а бизнесът все повече осъзнава нейното важно място за успеха си, което означава, че ще се разкриват все повече свободни пиар позиции. Дали обаче и вие сте готови да заемете такава?

За да провери доколко е запознат с пиар жаргона средният европеец, агенцията за дигитален пиар Reboot е провела проучване сред 2746 респондента, което показва, че 76% от хората не разбират значението на думата „синдикация“ (syndication), а това я прави и най-непознатата в класацията. Тя представлява метод на препубликуване на вече съществуващо съдържание в друг уебсайт, с цел достигане до по-широка аудитория.

Вижте кои са останалите неясни понятия и какво означават!

Беклинк (backlink) – линк, създаден да препраща от един сайт към друг

SEO – оптимизацията на търсещите машини е процес на разрастване на количеството и качеството на уебсайт трафика чрез увеличаване на видимостта на уебсайта или уебстраницата сред потребителите на една уеб търсачка

Котва (anchor text) – текст с хиперлинк с препратка; в съвременните браузъри обикновено е оцветен в синьо и подчертан

Поток на доверие (trust flow) – число, което предвижда колко достоверна е една страница, въз основа на други надеждни сайтове, с които е свързана

Пласмент (placement) – медийното покритие на един прес релийз в печата, традиционните, електронните и дигиталните средства за масова информация

Аутрийч (outreach) – процесът на разпространение на информацията за стоката/услугата ви сред журналисти, блогъри и инфлуенсъри

Nofollow – стойност, която може да бъде присвоена от истинския атрибут на HTML; той инструктира някои търсачки, че хиперлинковете не трябва да влияят на ранкирането на целта на връзката в индекса на търсачките

Pitch – писмо, имейл или телефонен разговор с предложение за новинарска история към репортер, редактор или друг служител на вестник, списание, радио или телевизия. Целта му е да създаде интерес към историята и да разбере дали даденият журналист има намерение да я използва.

Прессъобщение – писмен документ, подготвен за медиите, наричан още само прес, в който се съобщава новина

още от ПР и събития