Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Правилото на първите 5 секунди

294293

Снимка: Shutterstock

Повечето хора изслушват докрай публичните речи, но преценяват още в първия момент дали да се доверят на човека, който говори. Решават не заради това, което чуват, а заради това, което виждат.

Вероятно това твърдение ви се струва странно, но чуйте: В първите 5 секунди става ясно как публиката ще приеме думите на оратора.

Учени са правили експерименти с професори, които след това са били оценявани от студентите. След като са записали всички лекции на конкретния преподавател, и са наблюдавали записите внимателно, изследователите са достигнали до формула, която предвижда как студентите ще го оценят: в първите 5 секунди хората решават с очите си. Заключенията им се оказват изненадващо верни, разказаха авторите в Marketing.About.

Първоначално изследователите са прегледали първия месец от лекциите на професора, чийто ефект от речите са наблюдавали. След това първата му лекция и после няколко пъти първите десет минути от нея. Накрая са прегледали стриктно петте секунди в началото и се е оказало, че от тях зависи по-нататъшната реакция на публиката.

Освен това различни учени са наблюдавали записи от интервюта за работа и с успех чрез същата формула са отгатвали дали кандидатът ще бъде назначен още от първите 5 секунди от речта му.

В политиката правилото, че хората чуват с очите си е било приложено за първи път в телевизионния дебат между американските кандидат-президенти Кенеди и Никсън. Хората, които са слушали дебата по радиото са били убедени, че Никсън ще спечели. Другите, които са наблюдавали „движеща се картина“ в синхрон с думите на малкия екран са били сигурни, че президент ще е Кенеди.

Каква е тайната на първите 5?

Продължава на страница 2.

още от ПР и събития
23
Вторник
Октомври