Добавете една добра шега

Ако сте в бизнеса, политиката или индустрията на забавленията, рано или късно ще ви се наложи да заложите на чувството за хумор в своя реч. Не е добре за имиджа ви, ако винаги сте много сериозни.
Някои хора казват: „За нищо на света не бих могъл да използвам хумор в свое изказване. Просто, няма да се чувствам добре“. Експертите в областта на публичните комуникации обаче вярват, че всеки може да бъде остроумен и да предизвика одобрение по този начин. Стига да бъде посъветван и трениран как да го прави.
Демонстрацията на подходящо чувство за хумор в едно изказване отпуска аудиторията. То разведрява напрегнатата обстановка при големи новини или официални съобщения от името на компанията. И прави говорителя по-симпатичен. Хуморът може да привлече вниманието към това, което човекът иска да каже. С него публиката запомня в по-голяма степен казаното.
Най-подходящият извор на хумор за всяка реч е личният опит, съветват от MarketingAbout.com. Може да се използва разказ за истинска, забавна случка, в която участват колеги на говорещия. Или много кратък виц, изречен със спокоен, стегнат тон, който съотвества на смисъла на изказването. Ораторът трябва да отправи забавното си послание интелигентно, като демонстрира, че е сериозен човек, който използва хумора, за да направи контакт с публиката и да докаже тезата в речта си. А не да се прави на палячо.
Важно е шегата да бъде забавна на самия човек. Истории, които той не намира за смешни, няма смисъл да бъдат насила вмъквани в изказването му. Дори, ако са смешни на други хора.
Преди да се използва хумор пред аудитория, задължително трябва шегата да се тества няколко пъти пред малки групи от хора, съветват още пиар експертите. Освен това е важно човекът да направи пауза от няколко секунди, преди да изрече самата шега, за да се подготви психически аудиторията. Това може да стане с думи като „Чуйте,...“ или „Да ви разкажа,...“.
Един от възможните варианти за разсмиване на аудиторията е показването на смешна анимирана картинка или карикатура в презентация, последвана от коментар.
И накрая, никога, никога не маркирайте забавната част в речта с думите „Нека ви разкажа една много смешна история!“. Дали е смешна, публиката сама трябва да реши.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
IKEA придобива американската логистична технологична компания Locus
Компании |НАП с нова функционалност за подаване на справки-декларации за ДДС
Финанси |8-и банково-финансов форум: Бъдещето на парите
8-и банково-финансов форум |За първи път след пандемията: Пазарът на филми в САЩ тръгна нагоре и ще надхвърли 9 млрд. долара през 2025 г.
Бизнес |ВСС пита съдиите от ВАС дали имат желание да поемат временно ръководството на институцията
Политика |Изследователи откриха микроби, които са в капан на арктическите ледове вече 40 000 години
Наука и Здраве |"За нас боклукът е злато": Как мафията превърна Неапол в депо за токсични отпадъци
Общество |Учени от Обединеното кралство направиха рядко откритие, свързано с гъбите
Наука и Здраве |Навици за постигане на висока емоционална интелигентност
Техники за успех |Тръмп може да се позове на закон за извънредно положение, за да изпрати армията в американски градове
Свят |Министерството на обраната предлага военното обучение да излезе от класните стаи
Политика |Франция потъна в още по-дълбока политическа криза. Какво предстои?
Политика |Пореден случай: Бившият директор на руското издателство "Правда" загина след падане от прозорец
Общество |

Коментари
Няма въведени кометари.