Хуморът - скритото оръжие на рекламата

Хуморът - скритото оръжие на рекламата

Хуморът - скритото оръжие на рекламата

„Един предприемач влязъл веднъж в един бар и решил да го направи забавно място според неговите представи...“

Горе-долу така започва историята на Шон Кланси, собственик на ирландки пъб „Фоули“ в Ню Йорк.

Ако Кланси някога реши да зареже бизнеса си, той ще е добре дошъл на работа в доста рекламни агенции, написа електронното издание на сп.Entrepreneur. Причината е начинът, по който Кланси успява да промотира бизнеса си. 37-годишният по време на предприемаческия старт собственик на бара създава ирландска стена на бейзболната слава и така успява да привлече клиенти, отбелязвайки печалби от 1 млн. долара през 2008 г.

Освен това той трупа точки и с някои интересни предмети със забавна история от миналото на града, като един от най-старите писоари в Ню Йорк, или флакона със спрей против буболечки, използван от съдиите през 2007 г., когато рояк от насекоми напада питчъра на янките Джоба Чембърлейн.

Но неговото неподправено чувство за хумор му донася най-много клиенти и го превръща в местна легенда, когато забранява в бара му да се изпълнява песента "Danny Boy" за цял месец, защото според него "това е една от най-депресиращите песни, писани някога".

Вестниците и списанията веднага отразяват нестандартния, категоричен подход на местния предприемач и Кланси дори се явява в среднощното ток-шоу на смятания за жива икона сатирик Стивън Колбърт. 

Добри резултати за местен бизнес.

Хуморът може да е "маркетингово злато", ако е направен добре, отбелязва още Entrepreneur. Ако не е поднесен както трябва обаче, той може да създаде впечатление, че бизнесът е отчаян или посредствен.

Дори и клиентите да преценят, че вашият неуспешен опит за реклама с хумор е провал, някои от тях могат да оценят, че сте опитали да направите нещо забавно. Затова, бъдете смели и вложете смело доза хумор при изготвянето на кампания, като имате предвид следните съвети:

Не тръгвайте от идеята, че ще правите рекламен хумор или че трябва да направите такъв. Това е може би най-важният аспект на „хумористичния“ маркетинг. Не започвайте с идеята, че ще покажете на хората нещо смешно и не им казвайте, че имате подобни претенции! Така се губи спонтанният ефект от хумористичната изненада, който предизвиква смях и е основополагащ в хумора. Опитайте да направите реклама, която е емоционална в неподправената си форма.

Хуморът трябва да съответства на продукта или услугата. Звучи логично, но някои марки наистина не успяват да съчетаят добре шегите със сериозността на предлаганото от тях.

Имайте предвид, че забавните сюжети могат да проработят в наистина неочаквани места. През 2007 г., например, американската банка в Денвър FirstBank решава да се пошегува с бедността и мечтите на хората и слага билборд на море със слънчев плаж, като предлага на минувачите да се снимат на този фон. Хората на улицата намират идеята за забавна и си правят сравнително реалистични снимки на фона на морето, след което ги показват на приятели, може би разказвайки "Неее... Това беше реклама на..."

Бъдете смели и опитайте да демонстрирате чувство за хумор, като същевременно внимавате много със социалния контекст и национално-психологическите характеристики.

Най-добрите хумористични реклами са тези с висока степен на риск. Специалистите съветват: „Дори и да хвърлите пай в лицето им, бъдете сигурни, че кремът по него ще им бъде вкусен!“.

Шон Кланси вероятно е подразнил много хора със странното си чувство за хумор, но същевременно е спечелил много други със своята категоричност.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ