Световни марки се отказаха от спонсорството на Райън Лохте

Световни марки се отказаха от спонсорството на Райън Лохте

Световни марки се отказаха от спонсорството на Райън Лохте

Четири американски компании решиха да прекратят спонсорските договори с олимпийския шампион от Рио Райън Лохте, оказал се в центъра на скандал по време на игрите, съобщава информационните агенции.

Такова решение са взели Speedo USA (производител на облекло и аксесоари за плуване), модната марка Ralph Lauren, козметичната компания Syneron-Candela и производителите на матраци Airweave Lcc.

Компаниите прекратяват спонсорството, сед като се разбра, че Лохте е излъгал, твърдейки, че заедно с приятелите си от отбора по плуване е бил заплашен с пистолет и ограбен в Рио от бандити, представящи се за полицаи.

"Не можем да приемем поведение, което противоречи на ценностите на нашата марка“, заяви Speedo.

На 14 август Лохте и още трима американски плувци счупиха врата на тоалетна на бензиностанция в Рио на връщане от парти в града. Те не успели да отворят заключената врата и пишкали отвън.

Speedo решила да даде хонорара от 50 хил. долара, предназначени за американеца, на бразилския клон на благотворителната организация Save The Children, която помага на бедни деца.

Лохте е един от най-успешните плувци в историята с 12 олимпийски медала. В Рио спечели златото в щафетата на 4х200 метра свободен стил.

Поведението на четиримата американци предизвика вълна от възмущение в САЩ.

За случката с разбитата врата и измисления грабеж плувецът обясни, че бил пиян, затова пропуснал някои подробности и преувеличил отделни фрагменти от историята.

Въпреки записите от видеонаблюдението, той отрича да е лъгал в първите си показания пред полицията, според която не е имало грабеж.

"Ние отдаваме дължимото на многобройните му постижения и се надяваме, че той ще продължи напред и ще си вземе поука от този опит“, се казва в изявлението на Speedo.

12-кратният олимпийски златен медалист печелеше милиони долари от рекламни договори. Най-големият му спонсор бе Speedo. От компанията заявяват, че не могат да приемат поведение, противоположно на ценностите на бранда. 32-годишният Лохте заяви, че уважава решението на Speedo и благодари на компанията. 

Поведението му срещна сериозни критики в САЩ. На 19 август New York Post излезе със заглавие на първата си страница, описвайки го като "Ugly American". Материалът включваше критика, че е лъжец. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ