Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

В този човек има нещо различно!

579

Снимка: Shutterstock

Перфектният служител е онзи, който влага в работата повече, отколкото се очаква от него. Той е човек с уникален набор от редки и ценни качества, който го правят незаменим за неговата компанията.

Най-добрите служители често се появяват на места, където най-малко очаквате да ги видите, и ако не внимавате, лесно може да ги подминете, казва Конъли Хейуърд - коуч, поведенчески психолог и експерт по емоционална интелигентност.

Хейуърд споделя своят личен опит със страхотен служител, който е успял да назначи в последния момент.

„Основателят на нашата компания беше против назначаването на този човек, защото според неговата автобиография той не разполагаше с нужните умения и опит, за да се справи с работата. Заедно с председателя на компанията обаче усетихме, че в този човек има нещо различно. В крайна сметка ние го назначихме на работа и не след дълго той се доказа като един от най-ценните служители в нашата компания“, казва Хейуърд.

И така, какви са качествата, които отличават най-добрите служители от останалите и какво може да направите, за да се превърнете в един от тях?

1. Давайте от себе си повече, отколкото се очаква от вас

Най-добрите служители са любопитни по природа. Освен това, те са много гъвкави и рядко се задоволяват само със задачите, които трябва да изпълняват по договор. Вместо това, те не пропускат възможност да се включат в проекти, в които виждат, че могат да бъдат полезни, дори ако те не влизат в техните задължения. Ако искате да се превърнете в перфектен служител, бъдете любознателни, работете по разширяването на вашият набор от умения и познания и се запознайте в детайли с други области на бизнеса.

2. Повишете емоционалната си интелигентност

Перфектният служител има високо ниво на емоционална интелигентност. Емоционално интелигентните хора имат способността да осъзнават и контролират емоциите си и да разпознават въздействието, което имат върху мислите и действията на хората. Те правят това като наблюдават както себе си, така и другите, и отразяват промените в поведението и реакциите на хората към техните чувства.

Може да повишите емоционалната си интелигентност като започнете да отделяте повече внимание на вашите емоции и се научите да разпознавате моментите, в които изпитвате различни чувства, като например гняв, ревност или разочарование. Бройте до десет, преди да реагирате или да предприемете действие, докато сте подвластни на вашите емоции. Старайте се да слушате повече, отколкото говорите, за да разбирате по-добре гледната точка на другите.

още по темата
още от Управление
21
Понеделник
Октомври