Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Бързо, към върха!

Снимка: Shutterstock

Наближава времето, в което първите представители на поколението Z ще завършат висшето си образование и ще се включат в пазара на труда. Проучванията показват, че много от тези младежи се надяват на бързо изкачване на професионалната стълбица. Според анкета на InsideOut Development, около 60% от студентите от поколението Z имат стремежи да бъдат мениджъри, докато цели 76% казват, че не биха изчакали повече от 1 година, преди да получат повишение в работата.

За да стигнете възможно най-бързо до върха на кариерната стълбици, трябва да положите големи усилия още от първия ден. Служителите, които показват лидерски качества по време на интервюто за работа или в началото на своята кариера се превръщат във водещи кандидати за повишение, когато в компанията се открие нова позиция, казва Вики Бракет, автор на „Leadership Toolbox: 14 Strategies That Build a Chain Reaction of Success“.

Говорете като лидер

Според Бракет, използването на правилните думи и фрази може да ви помогне да се издигнете в очите на другите. Започнете да говорите като лидери, използвайки термини, които Бракет описва като „мениджърски“ – „стратегичен“, „тактичен“, „изпълнение“. Възползвайте се и от примери, които ви представят в светлината на лидери. По време на интервюто за работа, Бракет съветва да кажете нещо от рода на „Поех лидерска роля в разработването на стратегически план за изпълнението на проекта X” или „Под мое ръководство екипът разработи продукта Y”.

Помогнете на останалите да постигнат успех

В допълнение към увереното поведение, трябва да се стараете да помагате на другите да бъдат успешни. Подкрепете вашите колеги и ръководители като изпълнявате обещанията, които давате, и като отдавате заслуженото на хората от вашия екип, когато те постигат нещо наистина значимо

„Успешните бизнеси не стоят на едно място и именно лидерите са онези, които са в основата на промяната. Бизнесът се нуждае от силова база – влиятелен човек, който да помага на другите“, казва Бракет.

Когато говорите и се държите като лидер(без да звучите като егоманиак), вие печелите уважението на вашите колеги, добавя тя.

Покажете отдаденост

Вземете в ръце нещата, които са под ваш контрол, казва Брайън Бинке, президент и главен изпълнителен директор на The Birmingham Group

„Отидете на работа рано и си тръгнете късно. Не бъдете от онези служители, които постоянно си гледат часовника, чакайки да дойде края на работния ден. Това е достатъчно, за да ви постави в 10-те процента от най-отдадените служители, които бързо изпъкват над останалите“.

Погрижете се шефът ви винаги да бъде представен в добра светлина

Разберете кои са приоритетите на вашия шеф и какви качества търси той в служителите си, след което положете нужните усилия, за да станете експерти в тези сфери, казва Бинке.

„В работата около 5% от задачите са от реално значение, всичко друго е шум. Разберете какви са най-важните целите пред вашата компания и работете по тяхното осъществяване“, добавя той.

Може да разберете кои са най-важните задачи, като обърнете внимание на нещата, за които говори най-много вашият шеф. Освен това, нищо не пречи да питате, ако не сте сигурно. Шефът ще ви насочи към това, върху което трябва да фокусирате най-голямата част от вашето внимание.

Поемете обмислени рискове

Не се страхувайте да споделяте вашето мнение и да давате идеи. Компаниите оценяват младите лидери по склонността им да поемат добре обмислени рискове, казва Диджей Паони, президент на SAP North America.

„Служителите, които поемат инициативата срещу статуквото са от ключово значение за иновацията. Не по-малко важно е компаниите да овластяват тези хора и да правят така, че гласовете им да се чуват. Бъдещите лидери са онези, които имат визията, ентусиазма, страстта и амбицията да предлагат нови идеи и да работят по тяхното осъществяване“, добавя той.

Изградете мрежа от контакти

Компаниите оценяват потенциала на бъдещите лидери според начина, по които те се взаимодействат с останалите, казва Паони.

„Тези, които си изграждат мрежа от контакти в рамките на организация, насърчават сътрудничеството и търсят съвети от по-опитните от тях, са типът хора, които могат да бъдат лидер“, твърди той.

Бъдете търпеливи

Правилният момент за следващата стъпка във вашата кариера е различен във всяка индустрия и компания.

„При по-малките компании напредъкът може да бъде по-бърз, докато при големите изкачването на професионалната стълбица понякога отнема между 5 и 10 години.“, казва БИнке.

Проверете как стоят нещата в компаниите, към които сте са насочили, като прегледате профилите им в социалните мрежи и по специално в LinkedIn.

Когато започнете първата си работа с реалистични очаквания, кариерата ви ще тръгне по правилния начин.

..........................

Стефани Воза за FastCompany.com

още по темата
още от Техники за успех
15
Петък
Ноември