нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

В ерата на "разговорното търсене"

Снимка: Shutterstock

Нямаше да означава нищо за мен, ако бях чул термина "Conversational Search" само преди 10 години. Днес обаче това се промени значително. Сега този термин се отнася до фундаменталната стратегия за насочване, използвана както от малки, така и от големи компании, за да помогне за увеличаване на трафика и ангажираността. Научих по трудния начин, че използването на "Conversational Search" е жизненоважно за всяка добра стратегия за маркетинг на съдържанието. Взех знанията си и ги съкратих тук, за да ви помогна да направите същото, пише в статия за Inc.com Питър Рослер. 

Терминът "Conversational Search" означава използване на пълни изречения и естествено звучащи вербални единици и фрази в съдържанието, за да съответства на съвременните заявки за търсене.

В миналото повечето търсения са правени с помощта на ключови фрази, като "мексиканска храна" или "късокосмести породи котки". При "разговорните търсения" обаче се използват синтактични и граматически модели, които приличат на начина, по който хората говорят. Освен това открих, че търсещите са по-склонни да се ангажират с разговорно съдържание. 

Вашата цел трябва да бъде да адаптирате съдържанието си към възможно най-големия кръг потребители. За да направите това, трябва да предвидите видовете въпроси, които хората могат да ви зададат. Преди да създадете съдържание помислете за следното:

  • Какво ще знае обикновеният читател по темата?
  • Как темата ще повлияе на ежедневния живот на някого?
  • Къде и кога хората търсят тази информация?
  • Как някой ще постъпи с информацията, която представяте?
  • Ще им даде ли структурата на парчетата цялата необходима информация?

 

Мисленето по тези въпроси може да ви помогне да изградите основата за вашето съдържание. Друг елемент от предвиждането на въпроси от потребителите е да се подчертае използването на естествен език. Трябва да използвате същия тип фрази, които обикновения човек използва, когато структурирате съдържанието си.

Например, повечето хора ще попитат: "Как да поправите прекъсната Wi-Fi връзка?" вместо "Какъв е правилният начин за отстраняване на проблеми с безжична връзка?"

Уверете се, че съдържанието, което създавате, предлага подобен език. Това ще изисква да повторите въпроса във вашия отговор. Например: "За отстраняване на прекъсната Wi-Fi връзка" и след това добавете персонализираното съдържание. Добра идея е да включите няколко различни форми на тази заявка, за да обхванете как може да бъде зададен въпроса.

Въпреки че "разговорното търсене" не е ново, то се използва все повече и хората (и търсачките) сега очакват да предвидите и планирате това в съдържанието, което публикувате. Използвайте горните съвети, за да си помогнете, когато изработване маркетинг на съдържанието. 

Източник: Питър Рослер, президент на Small Business SEO, за Inc.com

Превод и редакция: Нели Тодорова 

още по темата
още от Маркетинг