нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Първото впечатление - нож с две остриета

Снимка: Shutterstock

Вероятно вече доста натрупан личен опит от силата на първите впечатления. Може би сте ги използвали като инструмент, докато професионално работите в мрежа. Или сте имали негативно преживяване в тази посока. Какъвто и да е случаят при вас, психологическият принцип е доста ясен. Първите няколко минути, които човек прекарва с вас, а понякога и първите няколко секунди, имат силата да диктуват идеята за вас в продължение на месеци, ако не и за неопределен период от време.

Да предположим, че влизате в стая уверено, с най-добрия си костюм и усмивка на лицето си. Човекът, който ви вижда за първи път, може да ви запомни като уверени, компетентни и силни в обозримо бъдеще, дори ако направите критични грешки при следващите си взаимодействия.

За разлика от това, ако влезете в една и съща стая, изглеждайки неподготвен и с наведен надолу поглед, може да се сдобиете с репутацията на тромав или неуверен, дори ако се представите на ниво при следващите няколко срещи.

Използването на силата на първите впечатления във вашия бизнес може да ви направи по-успешен предприемач и да гарантира, че вашите клиенти ще си спомнят с добро за вашия бизнес възможно най-дълго. Как да използвате първото впечатление във ваша полза?

Уебсайтът 

Много хора откриват марката ви за първи път, когато посещават за пръв път уебсайта ви. Ето защо трябва да обмислите следните аспекти на вашия уебсайт:

  • Време за зареждане и функционалност - Ако зареждането на уебсайта ви отнема 10 секунди, хората ще бъдат скептични към способността ви да предоставяте качество. Трябва да се уверите, че съдържанието ви се показва на екрана възможно най-бързо, за да направите добро първо впечатление от посетителите. Това е важно и за оптимизацията на търсачките.
  • Дизайн - След това трябва да помислите за дизайна. Какво е първото нещо, което човек вижда, когато посещава сайта ви за първи път? Има ли приятни цветове и изобилие от бяло пространство? Посетителят може никога да не превърти надолу, ако този пръв поглед не е особено приятен.
  • Текстове - Можете също така да зададете началния тон на комуникация с текстовете в сайта. Така че задайте си следните въпроси: "Какво трябва да кажа на посетителите си?" и "Приветствам ли ги с примамливо и интересно послание?"

Имейл за добре дошли 

Понякога ще можете да направите първо впечатление с уводен имейл. Това става особено често, ако получавате редовни абонати чрез списъци с имейли или ако генерирате потенциални клиенти с инструмент за търсене. Тук темата е всичко. Ако темата ви не е привлекателна, клиентите ви дори няма да отворят съобщението. Добрата тема е оригинална, кратка, завладяваща и евентуално дори малко загадъчна. 

Профил в социалните медии 

Ами хората откриват марката ви за първи път в социалните медии? Снимката на потребителския ви профил, описанието на вашата компания и фиксираното съдържание обикновено са единствените инструменти, които трябва да направите, за да впечатлите отсрещната страна. Уверете се, че те отразяват вашите ценности.

Първата покупка

Ако клиентът се затрудни с първата си покупка, той никога няма да се върне при вас втори път. Уверете се, че е лесно да закупите продуктите си или да се регистрирате за услугите си. Освен това трябва да се уверите, че вашият продукт е лесен за използване. Той трябва да бъде проектиран възможно най-интуитивно, така че да няма шанс за негативно първо впечатление.

Лична среща  

Разбира се, трябва да говорим и за лични срещи. Ако се срещате с клиент, инвеститор или потенциален партньор за първи път, отделете време за подготовка. Уверете се, че сте добре облечени. Дръжте се уверено, с правилна, изправена стойка. Винаги започвайте с усмивка и приятелски поздрав. Тези стъпки може да изглеждат прости, но те могат да направят добро първо ви впечатление на отсрещната страна.

Източник: Тимъти Картър пред Еntrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова 

още по темата
още от Техники за успех