Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Техники за поддържане на спокойствието

415

Shutterstock

В момент, когато сме ядосани и повишим глас, е много трудно да се въздържим и да останем спокойни. Още повече, че острата реакция може единствено да провокира негативно опонента ни и да влоши допълнително посоката на разговора. Възможно ли е обаче да се научим да контролираме гнева и да ограничим потока от груби думи?

От опит знаем, че безкрайното обмисляне на ситуацията само изостря емоционалния стрес. Безразсъдното пръскане на агресия също не е най-добрият начин за общуване.

Важно е да се научим да изразяваме своето недоволство конструктивно и ясно, а не емоционално да избухваме срещу събеседника си.

В тази връзка прочетете съвтите, които редакторите на ABC Fact предлагат за запазване на спокойствието в критични моменти. 

Опитайте се да се разсеете

Такава проста хитрост като отвличане на вниманието е изненадващо ефективна. Това се дължи на факта, че енергийният ресурс на мозъка има ограничение. Отвличайки си вниманието, мозъкът не може да се концентрира върху безкрайното мислене за неприятната ситуация. Когато гневът е много силен, вероятността да се разсеерте лесно от него е малко вроятна, но си струва да опитате този ефективен метод.

Преоценка

Когато някой се гневи срещу вас, търпението ви лесно може да се изчерпи и единственото, което да ви се иска е да му отвърнете подобаващо. Но си представете, че вашият гневен събеседник изпитва силен шок, преживява емоционален стрес. В такава ситуация, вие вече осъзнавате, че не си заслужава да приемате толкова лично ответната емоция и да давате израз на вашия гняв. В такъв случай, гневът дори може напълно да изчезне и да премине в съчувствие. 

Нищо не се е променило в ситуацията. Единствено вашето възприемане на това, което се случва, се е променило. Използвайте тази техника, ако някой се нахвърли срещу вас, изливайки недоволството си. Кажете си, че нямате нищо общо с него. Емоциите на събеседника са само израз на неговия „лош ден”, липса на енергия или на личните му неуспехи. Променяйки отношението и възприятието си, вие променяте и своите емоции.

Прошка

Научете се да прощавате на хората. Това е необходимо преди всичко за вас, а не толкова за опонента ви. За вашето емоционално, психическо и физическо здраве. Събирането на гняв и негодувание е все едно да пиете отрова, мислейки че някой друг ще страда от това.

още по темата
още от Техники за успех
22
Сряда
Май