Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

8 неща, които трябва да казвате по-често на вашите колеги

Снимка: Shutterstock

Хвалите ли вашите колеги за добре свършената работа? Колко често? Когато работите в екип, отдавате ли нужното признание за усилията и заслугите на другите?

Истината е, че ние прекарваме по-голямата част от времето си на работното място, и въпреки това често се държим с хората, които срещаме всеки ден, като с непознати. Имайки предвид всички разговори, които завързваме в рамките на работния ден, има няколко фрази, които могат да ни помогнат да спечелим доверието и уважението на нашите колеги, стига да се научим да ги казваме по-често. Ето 8 от тях:

1.„Вината в този случай е моя.“

Една от най-характерните черти на токсичните работни места е неспирната размяна на обвинения и сочене с пръст. Прехвърлянето на вината на тези места е неразделна част от ежедневието. Когато обаче става въпрос за компании, които имат фирмена култура, базирана на поддържане на почтено и отговорно поведение, признаването на грешките е фактор, който може да увеличи доверието на другите у вас.

2. „Справи се страхотно с това оплакване на клиента.“

Когато хвалите хората за техни конкретни действия или навици, вие укрепвате културните норми, които правят компанията ви успешна и я превръщат в приятно място за работа.

3. „Имам нужда от твоя съвет по този въпрос.“

За съжаление все още има много хора, които споделят виждането, че търсенето на помощ е признак на слабост. Това няма как да е по-далеч от истината. Проучванията показват, че хората, които често търсят съвети, се приемат за по-компетентни и знаещи.

4. „Вярвам напълно в твоята преценка.“

Изграждането на доверие е двустранен процес. Когато вие покажете вяра в решенията на хората от вашия екип, те ще бъдат по-склонни да ви върнат услугата и да ви подкрепят във важен за вас момент.

5. „Нямаше да се справя без твоята помощ.“

Това е чудесен начин да благодарите на някой, които е положил големи усилия, за да ви помогне в труден момент, особено ако това е допринесло за подобряването на вашата репутация сред всички. Още по-добре е ако имате възможността да покажете признателността си по публичен начин, така че всички да разберат за заслугите на вашия колега.

6 „С какво мога да помогна?“

Тази фраза е особено полезна, когато работата в офиса е наистина натоварена и всички гонят крайни срокове. Тя демонстрира готовност да превърнете емоционалната подкрепа в реални действия, които да смъкнат част от товара, с които са се нагърбили вашите колеги.

7. „Разбирам притесненията ти. Нека помислим заедно по въпроса и да направим по-добър план.“

Съпричастността винаги носи положителни точки при изграждането на добри взаимоотношения. Когато демонстрирате, че цените мнението, чувствата и времето на вашите колеги, вие печелите по-лесно тяхното доверие и намирате компромисни решения, които да бъдат приемливи за всички заинтересовани страни.

8. „Работата ми с теб е изключително освежаващата и приятна.“

Вербалната похвала е едно почти изгубено изкуство в традиционните бизнес среди. Въпреки това, проучванията показват, че откровените похвали, фокусирани върху личността на другия човек, насърчават лоялност и ангажираност в екипната работа.

......................

Марсел Шуантес, основател на Leadership From the Core, за Inc.com

още по темата
още от Техники за успех
12
Четвъртък
Декември