Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Отвърнете на критиките като професионалист

135

Снимка: Shutterstock

Няма спор, получаването на критики и негативни отзиви не е приятно. В тези моменти ви идва да се скриете в миша дупка и никога да не излизате от там.

След това обаче, първото нещо, което ви идва на ум, е да напишете гневен имейл, в който да изразите всичкия си гняв и недоволство от получените критики. Много вероятно е този отговор да ви донесе проблеми.

Преди да направите нещо необмислено и глупаво, за което ще съжалявате дълго време, поемете дълбоко въздух и прочетете следното:

Ще искате да кажете: „Трябва да си луд, за да виждаш нещата по този начин.“

Негативната обратна връзка често идва неочаквано, привидно от нищото. Естествената първа реакция е да кажете на другия човек, че греши. Защо? Защото, ако той беше прав, най-вероятно щяхте да чуете тази новина по-рано и от много други хора.

Истината обаче е, че това не винаги е така, което означава, че е добре да не прибързвате със заключенията.

Какво трябва да кажете: „Не виждам нещата по този начин. Можеш ли да ми дадеш пример, за да разбера ситуацията по-добре?“

Не се стряскайте, ако вашето разбиране за ситуацията е съвсем различно от това на останалите. Понякога човек има нужда да изслуша разсъжденията на другите, за да разбере къде е сгрешил или да придобие по-добра яснота и познание за проблема. Какъвто и да е случаят, подходът ви трябва да е от позицията на човек, който разбира, че може да е направил грешка.

още от Техники за успех
21
Сряда
Ноември