Затвори

Още, преди да се случат!

Снимка: Shutterstock

Не би ли било чудесно, ако можехме да разрешаваме всички проблеми на работното място, още преди да се случат? Освен ако нямате кристална топка, която да предсказва бъдещето, това изглежда невъзможно. Съвременният бизнес се развива и променя с толкова бързо темпо, че способността да реагирате и да се адаптирате по подходящ начин към новите ситуации е от решаващо значение за успеха на вашия бизнес. Въпреки всичко това, най-добрите лидери полагат огромни усилия, за да предотвратят и разрешат най-различни проблеми, преди да са се появили.

За щастие, има няколко стъпки, които всички ние можем да предприемем, за да предвидим и предотвратим редица проблеми. Това са 7 съвета, които могат да заменят кристалната топка и да ви помогнат да се справите с кризисните ситуации, преди те да са се превърнали в такива.

1. Превърнете ефективната комуникация в приоритет

Прозрачната комуникация носи редица ползи както за вашия екип, така и за останалата част на компанията ви. На първо място, когато споделяте с вашите служители и колеги това, което се случва зад кулисите, вие им помагате да се подготвят за предстоящите промени. Тактичното предупреждение има голям ефект, когато компанията ви стартира нова инициатива или представя някакви нови условия на работа.  Когато служителите очакват промяна, те не са подложени на същия натиск и имат повече време, за да се подготвят за нея.

2. Търсете обратна връзка

Ефективната комуникация не свършва с даването на предупреждения преди някаква сериозна промяна. В нея влиза и насърчаването на конструктивна обратна връзка. Служителите се докосват до аспект организацията, които мениджърите шефовете никога не виждат. Именно по тази причина е толкова важно да се възползвате от опита и познанието на хората, които са най-близо до клиентите. Придържайте се към отворени и искрени дискусии, при които всеки участник може да даде личен принос за намирането на решение на проблемите, които тормозят компанията.

3. Създайте нови решения

Историята често се повтаря, но в света на бизнеса, изучаването на грешките от миналото е от решаващо значение за успеха. Важно е да се помнят отминалите спънки и препятствия, както и начина, по който те са били преодолени. Понякога отговорът на настоящ проблем наподобява на такъв, който е помогнал в отминала ситуация. Винаги отбелязвайте активността на конкретни служители при намирането на решение на даден проблем, тъй като вероятността именно те да са тези, които ще дадат ключов принос при преодоляването на бъдещи трудности, е изключително голям. Също така, това са хората, към които трябва да се обърнете, ако искате да предотвратите появата на конкретни проблеми.

Коментари
Последни
Най-четени
Вчера
Job Мениджър:
Алианс за младежта

Алианс за младежта

Мениджър - Списанието

Advertorial

Йордан Узунов е директор производствена дирекция в СТЕМО. Магистър по компютърни системи и технологии от Техническия университет - Варна. Сертифициран ИT одитор от международната неправителствена организация ISACA - Асоциация за одит и контрол на информационни системи.

Милена Драгийска е главен изпълнителен директор на "Лидл България"

Цитат на деня
Валутен калкулатор

Валутен курс за 15.08.2018 г.

от валута
към валута
количество
Крайна сума:
Фиксинг на БНБ

Фиксинг на БНБ за 15.08.2018 г.

Валута
За единици валута
Лева (BGN)
Обратен курс за 1 лев
CHF
1
1.73251
0.577197
CNY
10
2.49793
4.00331
EUR
1
1.95583
0.511292
GBP
1
2.19436
0.455714
RUB
100
2.57388
38.8519
USD
1
1.72761
0.578834