Успешни въпреки всичко

Успешни въпреки всичко

Успешни въпреки всичко

Ако сте имали „удоволствието“ да работите в компания с токсична фирмената култура, то много добре знаете колко трудно е да бъдете успешни, а понякога и само да оцелеете в една подобна среда. Истината е, че вие далеч не сте сами – много хора работят нещо, което обичат, но на място, което мразят.

Може би нямате нужната власт и авторитет, за да промените културата на работното място, но има няколко неща, които може да направите, за да постигнете успех, напук на всички трудности и пречки. Ето някои от тях:

Начертайте ясни граници и се придържайте към тях

Научете се да се дистанцирате от това, което правят другите, и да се фокусирате върху собствената си работа. Проверявайте работата и поведението си колкото се може по-често, за да сте сигурни, че нещата, които правите, отговарят на вашите ценности и виждания. Поддържайте дистанция от дейности, които смятате за непродуктивни и безполезни, освен в случаите, в които смятате, че можете да промените нещата отвътре. Не взимайте участие в разпространението на слухове и клюки.

Фокусирайте се върху позитивните мисли

Едно от най-лошите неща, които може да направите, когато сте заобиколени от всички страни от негативност, е да ѝ се поддадете. Дори и когато се борите срещу токсичните навици на вашите колеги и ръководители, съзнанието ви лесно може да бъде завладяно от негативни мисли, които да ви демотивират и депресират. Култивирайте позитивен начини на мислене като се съсредоточите върху работата си и игнорирате всичкия негативизъм около вас.

Изградете съюзи

Всичко е по-трудно, когато сте сами. Потърсете съмишленици, които гледат на света по същия начин, по който и вие, за да можете да се подкрепяте взаимно. Освен че така ще имате човек, с който да споделяте вашите проблеми и фрустрации, вие ще можете заедно да планирате начини  за справяне с неприятните ситуации в офиса.

Не правете компромиси с вашите ценности

Не позволявайте вашите ценности да бъдат компрометирани, независимо от ситуацията, в която сте попаднали. Не се захващайте с дейности, които смятате за неморални, дори и от това да зависи вашата работа. Нищо няма да повлияе на самооценката ви по толкова негативен начин, колкото това да не бъдете верни на себе си. Ако изгубите работата си, защото сте защитили морална позиция, то това напълно си е заслужавало.

Фокусирайте се върху решенията, а не върху проблемите

Дори и в случаите, когато е напълно оправдано, оплакването и мърморенето не допринася с нищо за подобряването на ситуацията – точно обратното, то внася още повече негативност и песимизъм в атмосферата. Независимо дали е насочено към други служители, висшестоящи мениджъри или към конкретни политики на компанията, оплакването подхранва пораженския начин на мислене. Докато другите говорят само за проблеми, вие насочете вниманието и енергията си върху намирането на решения. По този начин ще зададете различен тон на дискусия и ако имате късмет може дори да промените културата на компанията към по-продуктивна и целенасочена.

Документирайте всичко

Ако работите в компания с токсична фирмена култура, то аз ви съветвам да документирате всичко, което ви се случва през деня. Съхранявайте физически копия на всички ваши имейли, кореспонденции и бележки от срещи. Започнете да си водите дневник, в който да записвате всички ваши значими постижения, както и всички негативни преживявания, през които преминавате. Ако един ден ви се наложи да говорите за някакво събитие от офиса, било то пред съда или пред шефовете на компанията, ще бъдете подготвени с нужната документация, за да защитите позицията си.

Подгответе стратегия за напускане

Ако сте решили да продължите да работите в компания с токсична култура, само защото наистина обичате това, което правите, то не трябва да забравяте, че никога не е късно да потърсите по-добра среда, която ще ви позволи да си вършите работата по възможно най-добрия начин. Когато напуснете токсичното място, трябва да се научите да гледате на този иначе неприятен период от вашия живот като на ценен опит, които ви е научил да разпознавате нещата, с които не трябва да се примирявате в работата.

…………..

Лоли Даскал, президент и изпълнителен директор на консултантската фирма Lead From Within, в своя блог.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ