Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Защо повечето хора никога няма да бъдат напълно доволни от работата си

197

Снимка: Shutterstock

 „Защо повечето хора не са доволни от работата си?“ Този въпрос бил поставен пред потребителите на американския сайт за споделяне на опит и съвети Quorа, посочват от Inc.com

Правин Типиернени, главен изпълнителен директор на Morphic Therapeutic, споделя своето мнение по темата пред Quora:

Никой не може да отрече, че човечеството напредва във всяко едно отношение - от нови открития в областта на науката и здравеопазването, до борбата срещу бедността и детската смъртност. От приемането на различните от нас, до борбата срещу неравенството.

Въпреки всичко това, хората стават все по-нещастни и песимистично настроени. Защо?

Отговорът се крие в нашата човешка природа, която, за съжаление, не ни позволява да се отпуснем и дасе чувстваме  удовлетворени за дълго време. След като решим един проблем, ние веднага откриваме нещо дразнещо и незадоволително в друг обект на нашето внимание. Очакванията ни растат, докато пред нас започват да се появяват все по-трудни и по-сериозни проблеми.

Подобен процес може да се наблюдава и в множество компании. Много лидери смятат, че техните служители забравят за всички несгоди и някак магически ще станат напълно удовлетворени от работата си, когато бъдат решени най-неотложните проблеми. В действителност, когато бъде решен един проблем, след него неизбежно се появява друг. Истината е, че човек никога не достига до момент, в който очакванията спират да се покачват.

Така че, не бързайте да обвинявате себе си като лидер, когато някои от вашите служители започнат да се оплакват от работата. Има голяма вероятност тяхното недоволство да е признак за позитивна промяна в компанията.

Ето защо:

1. Нуждите на хората се променят за да отговорят на тяхната среда

Нарастващите очаквания и последващото ги недоволство са напълно естествени човешки черти. Хората винаги намират нещо, което се нуждае от подобрение, или проблем, който ги притеснява.

Всичко това е свързано с пирамидата на потребностите на Маслоу, според която, когато нашите човешки потребности от по-ниско ниво са удовлетворени, ние преминаваме към потребностите от по-високо ниво. Ние никога не спираме да търсим проблеми, които имат нужда от разрешаване. Когато нещата се подобрят, ние просто пренасочваме вниманието си към нещо друго.

Именно по тази причина много хора, които живеят в развити страни с висок стандарт на живот, не са непременно „щастливи“, въпреки всички удобства и привилегии, с които разполагат. Те просто са преминали на проблеми от по-високо ниво, които са по-трудни, а може би и невъзможни, за решаване.

По същия начин служителите никога няма да бъдат доволни на 100% от работата. Винаги ще има известно напрежение и недоволство. Важното в случая е какъв точно е видът на оплакваният. Когато хората не се чувстват сигурно на позицията си, работят в опасни условия и не получават достатъчно заплащане, за да живеят нормално, то тогава става въпрос за неблагоприятна работна среда, която трябва да бъде коригирана възможно най-бързо.

още от Техники за успех
17
Сряда
Юли