Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Има ли в компанията ви токсична култура?

Снимка: Shutterstock

Имате ли чувството, че ходите по яйчени черупки, когато сте в офиса? Мнението ви не се цени, страхувате се да правите грешки и сте принудени да се впишете във фирмена култура, която се базира на агресия, заплахи и обиди.

Ако всеки ден се прибирате в къщи напълно изтощени и единствената тема за разговор на масата е поредният ужасен работен ден, то може би е време да признаете поне пред себе си, че работите на токсично място. 

Ако все още не сте убедени, има 6 сигурни начина да разберете дали прекарвате дните си в нездравословна работна среда.

1. Вашият шеф е маниак на тема контрол

Този тип мениджър обича да държи всеки малък детайл под контрол. Ситуацията бързо става непоносима и задушаваща, защото той иска да взема крайното решение за всяко ваше действие. Той никога не се доверява на своя екип и не делегира задачи. При авторитарния стил на ръководене няма място за групови дискусии и изказване на мнение. Тази работна среда унищожава всяка креативност и интерес към новото, които може да са съществували преди това.

Неговото мото е просто: “Получавате заповеди и ги изпълнявате“

2. Хората играят класическата игра на обвинения

Най-вероятно сте чували израза: „Когато сочиш някого с пръст, три пръста сочат към теб”. Един от неизменните фактори, присъщи на токсичната работна среда, са колегите, които отказват да поемат отговорност за собствените си действия и опитват да прехвърлят вината върху другите.

Ако работите в подобна компания и сте се озовали по средата на“ игра на обвинения“, има няколко неща, които може да направите: да посочите конкретното поведение пред по-висшестоящ служител, да не превръщате конфликта в личен, да останете обективни, да посочите фактите и да документирате всичко, което се случва,

3. Не можете да се доверите на никого

В една нестабилна и напрегната култура на недоверие, в която хората се разделят на враждуващи лагери, докато мениджърите настройват служителите един срещу друг, не можете да споделяте важна информация и да работите в тясно сътрудничество с когото и да е било. Работата в подобна компания се превръща във всекидневна борба за оцеляване.

Почти невъзможно е да се доверите на колегите си, защото те всъщност могат да бъдат ваши врагове, а споделянето с мениджъра е корпоративно самоубийство. Ако вярвате, че междуличностните отношения на работното място трябва да бъдат базирани на взаимно доверие и почтеност, обновете автобиографията си и потърсете алтернативи, защото най-вероятно няма да намерите съмишленици в тази комапния.

още от Управление
09
Понеделник
Декември