Сега е моментът за нови хоризонти

Сега е моментът за нови хоризонти

Сега е моментът за нови хоризонти

В началото на март CAD Management, музикална и развлекателна консултантска агенция със седалище в Ню Йорк, е резервирала над 75 концерта в цялата страна. Тогава изведнъж градовете и щатите започнаха да издават заповеди за престой у дома заради COVID-19. Продажбите на концертни билети спаднаха и собствениците на места и промоутърите започнаха разсрочване на шоу изявите за по-късно през годината.

„Моят екип и аз почувствахме, че това няма да бъде едномесечен проблем, че това може да бъде дългосрочен проблем, който може напълно да спре глобалния туристически бизнес за значителен период от време“, обяснява пред Business Insider изпълнителният директор на CAD Management Клейтън Дюрант. 

Компанията изпробва два нови начина за генериране на приходи: тя стартира практика на представителство на изпълнителни директори, за да представлява изпълнителни директори на развлекателни компании и да управлява техните връзки с медиите и социалните медии и създаде дигитална туристическа услуга като продължение на техните бизнес турнета.

„Станахме по-фокусирани върху това да бъдем дигитални експерти, що се отнася до стрийминг на живо и дигитален маркетинг. Новите начинания помогнаха на CAD да възстанови 75% от загубените приходи от отменени шоута“, разказва Дюрант, който очаква новите продукти да помогнат на компанията да се справи тази година. 

Бизнесът в сектора на развлеченията, пътуванията и хотелиерството е най-силно засегнат от пандемията и икономическата криза. Но както илюстрира историята на Дюрант, има повече от един начин една компания да генерира приходи и сега е моментът бизнесът да проучи нови потоци от приходи, ако иска да издържи. 

Започнете с оценка на пазара и намаляване на разходите 

Отстъпването назад и оценката на пазара и как се променят нуждите на клиентите винаги е добра идея за бизнеса, но е особено полезно по време на икономически стрес, каза Майкъл Сури, преподавател по финанси в Тексаския университет в Училището по бизнес McCombs на град Остин. 

"Тазгодишната пандемия е катализатор за редица промени в поведението на потребителите, включително в това как пазаруваме, как работим, как се забавляваме и дори как общуваме. Това доведе до масово ускоряване и приемане на цифровизацията и онлайн дейността. Тъй като тенденциите се променят, малките предприятия трябва да преоценят това, което правят и да потвърдят, че все още предлагат стойност за своите клиенти, която не могат да получат другаде", казва той. 

Доклад на McKinsey от юни прогнозира, че прекъсването през първите четири месеца на COVID-19 може да принуди от 25% до 36% от малкия бизнес да затвори за постоянно. "Намирането на нови подходящи потоци от приходи е от съществено значение за оцеляването, но не го гарантира", казва Сури.

"Намаляването на разходите е също толкова важно. Какъвто и поток от приходи да изберат да монетизират по време на тези променящи се времена, идеята им трябва да бъде да предоставят най-добрата услуга, но въпреки това да могат да ограничат стриктно вътрешните оперативни разходи", на мнение е Пратим Дата, професор по информационни системи в Държавния университетски колеж в Кент. 

Един от първите разходи, които CAD Management съкращава, е офисът, разказва каза Дюрант. По думите му, икономиите са били насочени към обновяване на уебсайта на компанията и изграждане на гъвкава, отдалечена работна сила.

Останете верни на основния си бизнес, доколкото е възможно, за да останете конкурентоспособни

"Бизнесът не трябва да се отклонява твърде далеч от основните си компетенции. Винаги трябва да се фокусира върху това, което прави добре, как добавя стойност към живота на клиентите и как се различава от конкурентите си. Историята е пълна с компании, които са се свръхдиверсифицирали и в крайна сметка не са се справили особено добре с едно нещо. Най-добрият начин за развитие на нов бизнес е да търсите области, които са в рамките на основните ви компетенции или в съседство с тях", съветва Сури.

"Няколко подхода за добавяне на потоци от приходи, които са в съответствие с текущия бизнес, включват вертикална интеграция или разширяване в области, които вече са във веригата на доставки на компанията, като осигуряване на доставка на продукти или административни задачи. Хоризонталната интеграция разширява обхвата на бизнеса, като продажбата на свързани продукти", добавя Сури и дава за пример производител на паста за зъби, който започва да продава четки за зъби. 

Друг пример от практиката е този на компанията за пътуване iFLY в момента, когато пандемията доведе до забрани за пътуване и отменени пътувания. Багажът и аксесоарите за пътуване съставляват около 90% от бизнеса на компанията, но този основен бизнес спада с над 80% от март до май, разказва Дейвид Рапс, главен изпълнителен директор на iFLY и президент на компанията майка Calego.

iFLY решава да надгради идея, която е разработена от фирмата за пръв път през 2017 г.: „интелигентни комплекти“ за пътници, който включва антисептични кърпички, маска за лице за еднократна употреба, покривало за глава, антибактериален гел за ръце и други елементи. Осъзнавайки, че COVID-19 ще постави здравето на пиедестал в съзнанието на потребителите, iFLY възобновява своите здравни и уелнес комплекти, които са съвместими с Агенцията за контрол на храните и лекарствата на САЩ (FDA) и Американската агенция за опазване на околната среда (EPA). 

Източник: Business Insider

Редактор: Нели Тодорова 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ