нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Методът на Икеда

Снимка: Shutterstock

Ако искаме да влезем във форма, знаем, че това, което трябва да правим, е да тренираме. Да започнем да се храним здравословно и отделяме няколко часа седмично за упражнения е това, което ще ни накара да постигнем целта си. Същото се случва и с нашия ум. Ако искаме да подобрим паметта и умствените си способности, трябва да ги тренираме всеки ден, дори за известно време. Така не само ще имаме по-пъргав ум, но ще помогнем и за предотвратяване на заболявания като Алцхаймер или деменция, пише abc.es.  

За това няма нищо по-добро от съветите на „шампион по памет“. В „Методът на Икеда“ японецът Йошихиро Икеда, шампион по памет на Япония през 2019 г. и първият човек от страната си, постигнал световно признание, предлага поредица от упражнения за нашия ум. Авторът обяснява, че „чувствата са много важни за паметта“. Следователно тезата, на която се основават упражненията е, че като провокираме определени чувства, способността ни да запаметяваме и задържаме информация се подобрява. Според метода, който се представя, с две ежедневни упражнения можем да подобрим паметта. 

По същия начин той изтъква идеята, че можем да свържем лош спомен със скуката. Поради тази причина Икеда твърди, че децата са склонни да имат по-добри спомени, тъй като повечето неща ги привличат и вълнуват. „Емоциите оказват голямо влияние върху мозъка. Ако нещо има влияние върху ума ни, ще ни бъде по-лесно да го запомним. Затова ни е трудно да запазим информация по теми, които не ни интересуват. Именно като мотивираме това - инициативата, „забавлението“, предразполагаме ума си към запаметяване. 

Но както децата проявяват голям интерес към повечето неща, при възрастните е по-трудно. По тази причина Йошихиро Икеда смята, че развитието на мотивацията е от изключително важно значение. „Ключът е усещането, което ни кара да открием нещо ново, онази известна крушка, която рисуват в комиксите, когато някой герой има идея. Вдъхновението, което ни кара да разберем или открием нещо, има голямо влияние върху мозъка и ни кара да запаметим информацията“, обяснява той в книгата. 

За да постигнем тази цел, трябва да тренираме нивото си на съзнание, защото само по този начин ще можем да подобрим паметта си. Той коментира, че има пет „сензора“, които активират нашето вдъхновение:

  1. Сензор за откриване, с който мозъкът си спомня удоволствието да открие нещо ново;
  2. Сензор за класификация, с която мозъкът намалява цялата информация, която има общи елементи, за да намали пространството;
  3. Сензор за сравнение, при който мозъкът използва вече известна информация, за да запази по-добре новата;
  4. Сензор на изображението, в който използваме визуален помощен инструмент;
  5. Сензор за връзка, с който свързваме една информация с друга. 

„Всеки има добра памет, но в много случаи ние не сме в състояние да използваме пълния капацитет на мозъка, защото не знаем как да го направим“, казва Йошихиро Икеда. Според „шампиона по памет“, всичко, което трябва да подобрим, е желанието и да започнем малко по малко да работим върху съзнанието, когато правим нещо. 

Източник: abc.es

Редактор: Нели Тодорова

 

още по темата
още от Техники за успех