Великобритания ще принуди интернет платформите да се борят с онлайн измамите

Великобритания ще принуди интернет платформите да се борят с онлайн измамите

Великобритания ще принуди интернет платформите да се борят с онлайн измамите

Великобритания съобщи, че ще принуди Google, Facebook, Twitter и други онлайн платформи да предотвратят разпространението платени измамни реклами, след като регулаторни органи и потребителски групи призоваха за предприемане на по-сериозни действия срещу измамите в интернет, предаде Ройтерс.

Правителството заяви, че неговият проектозакон за предотвратяване на онлайн вреда ще включва изискване големи платформи за подобряване на защитата от престъпници, представящи се за известни личности или компании, за да крадат лични данни, да търгуват с опасни финансови инвестиции или да разбиват банкови сметки.

Комуникационният регулатор Ofcom ще провери дали платформите са въвели системи за предотвратяване и премахване на фалшиви реклами. Надзорният орган може да блокира услуги или да наложи глоба на компаниите в размер 18 млн. паунда (24 млн. долара) или 10% от годишния им оборот, посочват от правителството.

Онлайн измами от реклами в Google, Facebook, Twitter и други социални медии нараснаха през последните години, след като хората започнаха да прекарват повече време онлайн на фона на пандемията от COVID-19.

Рекордните за Великобритания 754 млн. паунда са били откраднат през първите шест месеца на 2021 г. при банкови измами, което е с почти една трета повече в сравнение със същия период на 2020 г., сочат данни на UK Finance.

В отговор на натиска от страна на Службата за контрол на финансовото поведение (Financial Conduct Authority - FCA) някои онлайн услуги ограничават рекламите за финансови продукти само до компании, регулирани от FCA.

„Това може да окаже голямо влияние за спирането на вълната от фалшиви и измамни реклами в социалните медии и търсачките, които причиняват опустошителни финансови и емоционални вреди на невинни жертви“, каза Анабел Холт, главен изпълнителен директор на потребителската група „Which?”.

Вредните или подвеждащи реклами, като тези, които популяризират негативни образи за човешкото тяло, както и рекламите за незаконни дейности, като например продажба на оръжия, могат да бъдат изправени пред по-строги правила и санкции, казват от правителството.

Инфлуенсърите, които не декларират, че им се плаща за популяризиране на продукти в социалните медии, също могат да бъдат подложени на по-строги наказания.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ