Колонката на Ричард Брансън: Приятелското отношение е чудесно за бизнеса

Колонката на Ричард Брансън: Приятелското отношение е чудесно за бизнеса

Колонката на Ричард Брансън: Приятелското отношение е чудесно за бизнеса

Въпрос: Преди десетилетия, преди да станете РИЧАРД БРАНСЪН, хората бъркали ли са вашата дружелюбност и любезност с че сте глупав и наивен? Аз съм фотограф и това ми се случва през цялото време докато работя. Искам да ви питам как да измеря колко е голямо подходящото количество приятелски подход, така че той да посрещне нуждите на клиенти и колеги, но да не ги превишава?

Мона Макела, Сиатъл

Отговор: Мона, няма такова нещо като "подходящо количесто" дружелюбност. Сега, повече от всякога, светът има нужда от добри, щедри и внимателни бизнес лидери. 

Да бъдеш мил и любезен не е слабост, не бива да бъде възприемано като знак за наличие на глупав човек отсреща и определено не е черта, от която другите може да се възползват. Приятелското отношение е огромен позитив - то ще те отведе на повече места в живота и в бизнеса, отколкото да бъдеш заядлива и незаинтересована.

Писал съм за това и преди: когато първоначално стартирах в бизнеса, често ми се присмиваха за моя подход. На 16-годишна възраст аз знаех много малко за всички подробности, свързани с превръщането на продукт или услуга в успех. Нямах никаква идея как да правя нещата по правилния начин, така че ги правех по моя начин. Започнах да задавам въпроси, които често бяха считани за тъпи от по-опитни хора в бизнеса. В резултат от това, те започнаха да ме гледат високомерно и се подиграваха на възрастта ми, оптимизма и идеите. 

Спомням си, че веднъж бях на среща с едни инвеститори, обяснявайки моя визия за бизнес начинание - студентското списание Student. Аз виждех нещата така, че да обхващаме ваканции, хотели, транспорт - всички типове услуги, за които най-много ги е грижа студентите. Не гледах на Student като крайна точка, съществително. Гледах на списанието като цял набор от услуги, прилагателно. Инвеститорите ми се изсмяха, считайки че съм наивен. Но в бъдеще, със същата тази моя голяма визия, ние направихме Student magazine успешно. Тя беше да разтърсим индустрията чрез поддържане на забавно, грижовно, провокиращо промяна отношение. Използвахме същия подход, за да разтърсим и други индустрии. (Предполагам, че са ни се изсмели последно на Virgin!)

Освен това, моето вечно приятелско отношение беше съчетано с дислексия. Моята дислексия често водеше до това хората да ме възприемат по определен начин. Но както, се казва в старата поговорка, никога не съди за книгата по корицата й. Моята приветливост и склонност към простота ми помогнаха да отида от управляването на национално списание за младежи, до ръководенето на музикален лейбъл, три авиолинии и дори компания за космическо пътуване. Помни: Песимизмът и прекомерното интелектуализиране на нещата могат да бъдат блокада да видиш по-обширната картина и да създадеш иновация. 

Ако твоето приятелско отношение прави работата ти далеч по трудна, или влагаш твърде много енергия в даден проект, тогава трябва да се научиш да дискутираш очаквания от началото и да поставяш крайни срокове. Всички предприемачи трябва да умеят да правят тези неща - определят дали можеш, или не можеш, да управляваш времето и ресурсите си добре, което директно ще засегне успеха на бизнеса ти. 

Представям си, че като фотограф, работата ти често е съпътствана от много емоционална привързаност към клиенти, които ти пишат комисионни. А като творчески човек, мога да си представя, че ти може също така да гледаш на бизнеса ти по емоционален начин. Но да работиш в творческа индустрия не означава, че не можеш да дискутираш бизнес въпроси по "бизнес начина". Въведи стратегия, която ти помага по най-добрия възможен начин да управляваш очакванията на клиентите ти и също така ти помага да посрещаш крайни срокове в рамките на бюджет, но не позволявай на това да разводни твоя приятелски подход, или да те възпре да бъдеш състрадателен човек. 

И не позволявай на никого да те кара да променяш човека, който си. Позволи на твоята личност да заблести. Най-великите бизнес лидери в света като цяло са големи личности и имат страхотни способности да общуват - черти, които са подпомогнати от приятелското отношение и състраданието. 

След като прекарах 5 десетилетия в бизнеса, работейки в много различни индустрии и срещайки се с много хора от всички пътеки на живота, научих, че е важно да се отнасям към другите хора така, както бих искал те да се отнасят към мен. Това е моето златно правило в бизнеса и живота, и нещо, което окуражавам всички около мен също да приспособят.

Ако да бъдеш успешен означава да бъдеш сдържан, аз никога не бих постигнал нищо. Има много повече, което да се спечели, от работата с човек, който има открита гледна точка, приятелска комуникация, усмивка и желание да иска да достави нещо необикновено, отколкото от "оперирането" чрез сдържаност и прекалено много ограничения. Позитивността е заразителна и тя стимулира невероятни идеи, проекти и сътрудничества, които движат света напред. 

Така че продължавай да се усмихваш, продължавай да се смееш и продължавай да бъдеш дружелюбна, Мона. Никога не се променяй, за да се впишеш сред други. Помни: Ако съдим за себе си по способността ни да се променяме, за да се вписваме, ние никога няма да изпъкнем и да се отличим. 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ