Доверието на световните бизнес лидери пада стремглаво

Доверието на световните бизнес лидери пада стремглаво

Доверието на световните бизнес лидери пада стремглаво

Сериозен спад на доверието от страна на световните бизнес лидери отчита втория годишен доклад за индекса на доверието на Worldcom Public Relations Group (Worldcom), водеща световна група за партньорство на независими фирми за връзки с обществеността. Индексът е съставен въз основа на анализ на онлайн съдържание от повече от 58 000 главни изпълнителни директори и главни маркетингови директори. Общият резулат е понижаване на доверието с повече от 20 процента, като най-значителните спадове се наблюдават в САЩ (51 процента) и Китай (21 процента). Япония успява да овладее тази тенденцията, като се предвижва от последното на първо място в индекса на доверие, с ръст от 74 процента.

„Високите нива на несигурност в световен мащаб, включително нагласата за търговската война между САЩ и Китай, не допринесоха за овладяването на страховете на бизнес лидерите. Изследването показва, че световните търговски и тарифни споразумения подкопават доверието“, заяви Роджър Хърни, председател на Worldcom Public Relations Group. „Също така, от последното ни проучване на индекс на доверие през 2018 г. досега, лидерите са се сблъскали с Brexit, протестите в Хонконг, засилващото влияние на глобалното затопляне, глада и повторното появяване на болести като морбили. Тази комбинация от фактори обяснява защо нивата на доверие са паднали толкова драстично през последната година", добавя Хърни.

Тази година Worldcom ангажира Advanced Symbolics Inc., компания за пазарни проучвания, която използва изкуствен интелект за проследяване и интерпретация на публично достъпно съдържание в социалните медии. Докладът изследва данни от близо 60 000 бизнес лидери, следейки как техните мнения и намерения се променят с течение на времето.

„Worldcom използва изкуствен интелект за извършване на важни пазарни проучвания за тазгодишния доклад за индекса на доверието, показвайки, че те са иновативни и разбират основните предимства, които изкуственият интелект предоставя на PR фирмите и професионалистите“, споделя Ерин Кели, главен изпълнителен директор на Advanced Symbolics Inc. „Нашият изкуствен интелект проследи извадка от близо 60 000 бизнес лидери от 15 различни страни, което представлява голям ръст в сравнение с предишни години. "

Наред с доверието в световен мащаб, докладът измерва значението на достигането до конкретна аудитория и нивото на увереност сред висшите ръководни карди за способността им да достигнат до нея. През 2018 г. изпълнителните директори бяха най-загрижени за достигането до клиенти, докато в доклада за 2019 г. респондентите казват, че са най-загрижени за инфлуенсърите, които бележат ръст от 160 процента от 2018 до 2019 г., следвани от клиенти и служители. Въпреки това увереността на изпълнителните директори за способността им да достигнат до инфлуенсърите остава доста ниска. Лидерите са по-уверени в способностите си да достигнат до акционери, клиенти, доставчици и дори държавни служители.

"Инфлуенсърите бяха аудитория в упадък през 2018 г., но изпревариха всички в тазгодишния доклад“, каза Хърни. „Ръстът на тази аудитория може да подскаже, че лидерите смятат, че се нуждаят от подкрепата на инфлуенсърите, които да им помогнат да се ориентират в бурните времена.“

Сега основен фокус в битката за наемане и задържане на служителите е повишаването на квалификацията.

Друг проблем, който споделят главните изпълнителни директори и главните маркетингови директори, е задържането на настоящите служители. Лидерите имат ниска увереност в способностите си да запазят таланта. Фирмите в Обединеното кралство и Съединените щати са класирани съответно на последно и предпоследно място по увереност да запазят служителите си. Това е само един от петте въпроса, свързани с служителите, които са включени в първите шест световни теми. Икономическата миграция предизвиква безпокойство в световен мащаб - най-вече в САЩ, които са и с най-ниския резултат на индекса на доверие. Тема номер едно, определена от лидерите, е повишаването на квалификацията и преквалифицирането на служителите. Резултатът на Обединеното кралство по тази тема е най-нисък, а на Япония най-висок. Подобряването на уменията е само една от многото области, които лидерите изследват, за да поддържат служителите лоялни и ангажирани.

„Също както миналата година, това, което не дава мира на изпълнителните директори през нощта, е как да задържат най-добрите таланти. Същевременно, те искат да осигурят на служителите си подходящи умения за развиващото се и динамично работно място “, споделя Хърни. „От доклада също става ясно, че обезщетенията за безработица трябва да бъдат част от стратегията за задържане и привличане на служители.“

Индексът на доверие на Worldcom очертава притесненията доверието по 23 теми сред шест аудитории. От него авторите на изследването обобщават:

  Топ 10 констатации на Worldcom за доверието

1. Срив на нивата на доверие - с 21 процента

• Най-големият спад (51 процента надолу) се наблюдава в Съединените щати, а в Япония е най-големият ръст

2. Инфлуенсърите са вече аудиторията №1 за вниманието на лидерите, но са с втория най-нисък резултат на индекса на доверие

• Въздействието и ролята на медиите имат най-ниската оценка на индекс на доверие

3. Темите, свързани със служителите, доминират дневния ред на лидерите

• Повишаване на квалификацията и преквалифицирането са най-обсъжданите теми

• Темите, свързани със служителите, заемат пет от първите шест места на най-обсъжданите теми

• Оценката на индекса на доверието на служителите е най-ниска сред наблюдаваните аудитории

4. Лидерите имат опасения относно корпоративния имидж и репутацията на марката и способността им да я защитят по време на криза

5. Световните търговски и тарифни споразумения подкопават доверието

6. Увереността във възможността да се удовлетворят клиентите намалява - особено в САЩ , но остава по-висока в сравнение с другите бизнес теми

7. Резултатите от проучването на Worldcom на индекса на доверието показват, че събитията, които засягат всички нас, като глобалното затопляне, предизвикват съвсем различни реакции у нашите лидери

8. Много повече внимание се отделя на правителствата и законодателните институции и тяхната смяна е причина за безпокойство

9. Забележима промяна в отношението към начина на комуникиране на политическите лидери в социалните медии и как това влияе

10. Киберпрестъпността вече не е глобална причина за безпокойство, но е фиксирана като голям проблем от лидерите в Южна Америка

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ