Теодора Петкова за уроците, които научихме от кризата

Теодора Петкова за уроците, които научихме от кризата

Теодора Петкова за уроците, които научихме от кризата

Кризата, предизвикана от COVID-19 не само промени ежедневието ни, тя ни научи и на някои уроци, които вярвам, че може да са ни полезни, коментира Теодора Петкова, главен изпълнителен директор на УниКредит Булбанк по време на уебинар, посветен на практичните финанси, организиран от Junior Achievement Bulgaria. И откроява три важни урока, на които трябва да обърнем внимание.

  • На първо място разбрахме, че е наистина важно да имаме финансови буфери, които ще ни помогнат да минаваме през затрудненията по-лесно и бързо. „Криза не може да се предвиди и не можем напълно да се предпазим от нея, но ако сме финансово по-подготвени, със сигурност ще се справим по-бързо“, обясни Теодора Петкова.
  • Вторият урок, който научихме е, че трябва да инвестираме в нашите финансови навици, да оптимизираме разходите си и да се замисляме повече за покупките които правим и решенията, които взимаме.
  • Третият урок е да инвестираме в активи с висока възвращаемост и нисък риск. Такива активи са здравето, семейството, образованието и новите умения.


„Важен извод, който си направихме от кризата около COVID-19 e, че във всеки момент партньорите са много ценни“, допълва главният изпълнителен директор на УниКредит Булбанк. Като пример тя дава банката, която управлява, която се стреми винаги да бъде добър партньор на своите клиенти.

„Банката може да е партньор на клиентите в оптимизиране на техния бюджет, във възможностите да им спести време като им предлага добри дигитални канали за обслужване, като им помогне да изберат подходящ спестовен план и да им помогне, когато имат затруднения. Хубавото на спестовните планове е, че има подходящи за всеки бюджет.“, обяснява Теодора Петкова.

COVID-19 доведе и до трайни промени на потребителските навици, допълва тя. Според нея ситуацията е дала сериозен тласък на дигитализацията на услугите, както вътрешно в компаниите, така и външно за клиентите. Клиентите приемат тази тенденция изцяло положително, защото все повече търсят удобството и пестене на време когато избират услуга, коментира Теодора Петкова. „Логично е, че колкото повече и дигитални канали имаме и клиентите ползват, толкова по-висока ще е клиентстката удовлетвореност. Всяко спестено време е инвестиция, която може да бъде вложена в много полезни неща“, обяснява главният изпълнителен директор на Уникредит Булбанк. 

Здравето и времето за най-ценните ресурси и трябва винаги да ги приоритизираме, обобщава тя.

 

 

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ