Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Преди да избухне кризата

Снимка: Shutterstock

Когато се изправят пред кризисна ситуация, било то смъртоносен ураган или мащабна кибератака, добрите бизнес лидери избягват прибързаните реакции и методично съставят план за отговор на заплахата.

В авиационната индустрия това важи с особена сили. Управлението на кризи е ключова част от обучението на всеки служител, който иска да се занимава с авиация.  Ръководителите, които са подготвени за най-лошото, са в най-добра позиция да помогнат на възможно най-много хора, когато ситуацията стане напечена.

От друга страна, лидерите, които няма предварително изготвен план и разчитат на бързата си реакция, рискуват да направят фатални грешки, които да могат да навредят на техните клиенти, бизнес и кариера.  

В JetBlue си припомнихме всичко това, когато ураганът Ирма удари Флорида. От една страна бях възхитен от действията на огромен брой хора, които положиха неимоверни усилия, за да  предоставят помощ на пострадалите. Потресен бях обаче, когато разбрах, че 8 души в старчески дом са станали жертва на високите температури, заради спирането на тока и климатиците, въпреки че на отсрещната улица е имало работеща болница. Тези два случая илюстрират факта, че адекватното представяне под напрежение зависи от добрата подготовка.

Това са 10 съвета, които може да използвате, когато „Ами ако?“ се превърне в „Ами сега?“

1.Поставете клиентите на първо място.

Старата пословица гласи, че капитанът е последният човек, който напуска кораба. Уверете се, че хората, които разчитат на вас, са получили необходимите грижи и внимание. Бъдете проактивни в споделянето на информация преди, по време на и след кризата.

2. Уверете се, че служителите ви са в безопасност.

Човек не може да се грижи за чуждите нужди, когато собственият му живот е в опасност. Грижата за вашите служители не трябва да отстъпва на тази за вашите клиенти.

3. Подгответе се.

Периодично тествайте плановете на фирмата за действия при кризи. 

още от Управление