Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

3 неща, които разсейват служителите на работното място

Снимка: Shutterstock

Във всеки офис има неща, които отвличат вниманието. Дори най-малкото разсейване може да навреди на продуктивността, фокуса и мотивацията на служителите, ако не бъде отстранено на време. То даже може да се превърне в навик.

Проучване на Оксфордския университет от 2015 година установи, че удовлетвореността и производителността на служителите се влияе негативно от всички неща, които ги разсейват на работното им място. Особено от тези, които се дължат на така популярния „лабиринт“ от изолирани работни бюра (кюбикъл). Въпреки това, тесните кабинки не са единствената причина за разсейването.

Това са 3 от най-разпространените проблеми, които отвличат вниманието.

1. Прекалено строги правила

Когато става въпрос за фирмена култура, много работодатели искат да наложат набор от правила, които да насърчат хората да пристигат на работа навреме. Разбира се, точността е от изключително значение за изграждането на една успешна организация, но прекалено строгите правила могат да внесат излишен стрес на работното място.  

Ако служителите стават всяка сутрин с мисълта да не закъснеят за работа и бързат да хванат автобуса или метрото до офиса, те започват дните си по грешен начин. Това може да бъде пагубно за тяхната мотивация и за настроението им. Особено в случаите, когато става въпрос хора, които пътуват на дълги разстояния пет дни в седмицата. В резултат, когато пристигнат на работа, те вече са изтощени и изнервени до такава степен, че няма как да дадат най-доброто от себе си.

Вместо да се фокусирате върху поддържането на точно работно време и график, опитайте да изградите офис култура, която поощрява продуктивните работници. Посланието, което ще изпратите по този начин, е, че точността е важна, но цялостното представяне е по-важно.

Насърчавайте точността, но избягвайте тежките наказания за закъсненията. Вместо това, бъдете адаптивни, като въведете гъвкаво работно време, от което да се възползват хората, които работят по-добре, когато следват собствения си часовник.

Ако не знаете как да го направите, вземете пример от някои компании, които определят „гъвкави часове“, в рамките на които служителите могат да идват на работа. Това означава, че един служител може да дойде на работа в периода между 9:30 и 10:30 часа и след това да си тръгне между 6:30 и 7:30, в зависимост от времето, в което е пристигнал.

2. Политически игри в офиса

още от Управление