Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Тук няма място за скандали!

329

Снимка: Shutterstock

Колкото и добре да се разбират помежду си всички членове на вашия екип, конфликтите на работното място са неизбежна част от професионалната действителност. В много случаи тези спорове са малки и незначителни и служителите могат сами да разрешат различията си. Има обаче и ситуации, в които трябва да се намесите и да помогнете за намиране на решение, което да задоволи всички страни в конфликта.

Макар че не е никак лесно да бъдете посредник между две страни, които са на напълно противоположно мнение по даден въпрос, вашата задача като лидер е да направите всичко по силите си, за да възстановите мира в екипа. От Inc.com цитират съветите на шест предприемача, които имат дълъг опит с разрешаването на конфликти на работното място. Това са методите, които използват те:

1. Адресирайте конфликта директно

Както при всеки друг спор, противоречията на работното място трябва да се решават възможно най-бързо, и по най-директния начин, казва Андрю Шрейдж, съсобственик на Money Crashers Personal Finance.

„Говорете със служителите, които са влезли в конфликт, и намерете бързо решение. Тези неща не трябва да бъдат оставяни да растат и да набират сила, те трябва да бъдат смачкани в зародиш. Така ще си гарантирате, че вашия бизнес ще работи ефективно и че отношенията между служителите ви ще са по-добри.“, добавя Шрейдж.

2. Обърнете внимание на чувствата и доводите на всички засегнати страни

Причината между хората да има търкания идва от факта, че ние сме емоционални същества, казва Бритни Ходак, предприемач и лектор. Това не винаги е нещо лошо – в действителност, диспутите в офиса показват, че хората са инвестирани емоционално в своята работа.

Според Ходак разрешаването на тези спорове преминава първо през признаването на чувствата и доводите на всички засегнати страни.

„Ако не адресирате емоционалното състояние на различните страни в конфликта, вие няма да можете да разрешите проблема на пълно и рано или късно той отново ще излезе на повърхността“, казва тя.

3. Проведете групова дискусия

Серенити Гибънс от NAACP(The National Association for the Advancement of Colored People) съветва да създадете специално пространство за разрешаване на спорове, в което да се провеждат групови дискусии за търканията между колегите.

„Изслушвайте всяка страна в конфликта и се опитайте да се поставите нейното място. Намерете компромис и поговорете за идеи как това да не се повтаря в бъдеще. Провеждането на подобни дискусии кара всички да се чувстват чути и да виждат, че мнението им се цени“, казва Гибънс.

още по темата
още от Управление
16
Понеделник
Септември