Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

6 знака, че имате ужасен шеф

Снимка:Shutterstock

С течение на времето стигнах до извода, че всички мениджъри в рамките на една организация, от прекия началник до директора, трябва да бъдат истински лидери, за да може бизнесът им да процъфтява.

Вярвам в това с цялото си сърце, защото съм виждал предостатчъно корпоративни бедствия, които завършват с унищожен из основи дългогодишен бизнес, заради катастрофални грешки в ръководство.

Ако вашата организация страда от лидерска криза, моят най-добър съвет е да спре да назначава на лидерски позиции хора, които нямат никакво място на ръководна роля.

Служителите винаги са първите, които разбират, че мениджърът им не става за работата.

Внимавайте за тези предупредителни знаци:

1. Те потъпкват иновациите

Лидерите, които заявяват, че искат да насърчат креативността на своя екип и да създадат култура на иновация, а след това обръщат гръб на всяка нова идея и предложение, подсъзнателно саботират творческия процес, прилагайки мениджърския подход „отгоре-надолу".

Този стил на управление се характеризира със строг контрол и разпределение на задачите и пълно обезсърчаване на подчинените, които се страхуват да изкажат своето мнение и да поемат инициативата. 

Вместо това,  добрите шефове предпочитат подхода „отдолу-нагоре“, в който идеите се генерират от най-креативните служители, а работата на мениджъра е да ги подкрепя и да „издига“ предложенията им до най-високите етажи на компанията.  

2. Те избягват директен контакт

Представете си чувствителна ситуация, в която мениджъра отказва да комуникира директно със свой подчинен или партньор, но няма никакъв проблем да се свърже с трето лице (може да няма нищо общо със случващото се), което също бива въвлечено в проблема.

Понякога, тези мениджъри изправят двамата един срещу друг и ги оставя сами да се справят със създалата се ситуацията. Този процес е известен още като триангулация.Той е типичен за некомпетентните мениджъри, които нямат смелостта да посрещнат проблема директно, като говорят ясно и открито със своите служители за трудностите, пред които е изправена компанията.

още от Управление
13
Сряда
Ноември