нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

9 навика на досадните колеги

Снимка: Shutterstock

Нека започнем с това, че никой не е съвършен. Има обаче хора, които никакъв начин не зачитат личното пространство на другите и не уважават правилата и установените норми в офиса.

Може да се каже, че всички познаваме такива колеги, но не всички осъзнаваме, че понякога има моменти, в които попадаме в същата категория като тях. Знаем ли всъщност как да спрем да бъдем досадни?

Това са 9 изключително досадни навика, които може да откриете в себе си или във вашите колеги.

1. Закъсняват за всяка среща

Всеки път чакате един и същи човек, който винаги има оправдание за своето закъснение. Без значение дали става въпрос за проблем с клиент, личен въпрос или непредвидено стечение на обстоятелствата, този човек никога не идва на време. Той като че ли не осъзнава, че и другите хора имат проблеми и че времето им е ценно.

Един добър начин да разрешите този проблем е да накарате вечно закъснелият да свърже времето с пари. Приемете правило, според което всеки, който не дойде навреме за среща, ще трябва да плати по 1 долар за всяка минута закъснение в общ фонд. Събраните пари може да бъдат използвани за организиране на социални събития в офиса.

2. Говорят на високоговорител пред останалите

Има причина за създаването на слушалките. Няма нищо сложно в това да държите телефона си до вашето ухо. Въпреки това, има хора, които по някаква причина изпитват нуждата да споделят разговора си с целия свят.

Най-доброто, което може да направите в този случай, е да помогнете на провинилият се колега да обърне повече внимание на обкръжението си като използвате фраза от рода на: „Вероятно не сте искали да чуя това. Може би ще е най-добре да се усамотите или да изключите високоговорителя“.

3. Четат само началото на имейлите

Не е толкова трудно да се прочете един имейл от начало до край. И все пак, хората често отговарят само на първия ред от съобщението и пренебрегват всичко останало. По този начин те пропускат базова информация, допълнителни запитвания и понякога дори критични инструкции.

За да се преборите с тази тенденция, оставате въпроса си за края на имейла или номерирайте всяко отделно запитване, като посочите общия брой на въпросите в началото съобщението.

4. Изоставят ви във важни моменти

 

Офисът не може да функционира правилно, ако няма взаимно уважение към труда на другия. Ключова проява на това уважение е бърза реакция към отправена от ваш колега молба. Истината е, че на работното място всички знаят колко сте заети, а това означава, че всеки закъснял отговор може да бъде разгледан като умишлен опит за саботаж. Нека вашият колега разбере последствията, до които води неговата небрежност. Следващият път, когато той поиска нещо от вас, попитай до кога трябва да бъде завършено. След това обяснете, че няма може да имате възможност да му помогнете, защото изоставате с работата по проект, за който е трябвало да ви помогне той. 

още от Управление