нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

9 знака, че не може да разчитате на вашите колеги

Снимка: Shutterstock

Неблагонадеждните колеги са сериозен проблем на всяко работно място.

Ако не искате да си създадете излишни главоболия, опитайте да разберете кои колеги заслужават вашето доверие и кои не, още в самото начало.

В противен случай може да се стигне до момент, в който да получите... нож в гърба.

Има няколко сериозни признака, че не трябва да се доверявате на определени колеги.

1. Те са завистливи.

Завистта е универсална човешка черта. Ако бъде оставена без надзор на работното място, може да очаквате множество проблеми. Завистливите хора желаят това, което успешните им колеги вече имат, подхранвайки чувство на недоволство и токсични отношения.

Д-р Мария Ламия дава съвет как да се справите с завистливите колеги в Psychology Today:

„Хората, които не се страхуват, че някой може да им завиди, се по-социални и разговорливи, помагайки на тези, които може да им завидят. Те вярват, че хората, които имат по-добра реализация, може да използват подобна стратегия за умилостивяване и да помогнат за подобряването на живота на тези, които не живеят толкова добре, колкото тях“, казва тя.

Бягайте далече от колеги, който постоянно изразяват недоволство и пренебрежение към чуждите постижения. В момента, в който и вие постигнете нещо значимо, може да очаквате същото отношение да бъде адресирано и към вас.

2. Те са неискрени.

Ако редовно хващате ваш колега в лъжа, или пък забелязвате, че той си преписва заслуги за чужда работа (включително и вашата), това означава, че си имате работа с нечестен човек.

Имайте предвид, че дори ако техните лъжи не ви влияят директно, те вече са се доказали като хора, на които не може да се доверите. Не може да споделите своите бизнес интереси с лъжец и да очаквате, че той ще ги запази за себе си.

Ако сте били жертва на подобен колега, Скот Едингер от Forbes съветва да се изправите директно срещу поведението на този човек.

„Забележете, че не казвам да атакувате самия човек, а неговото поведение, въпреки че двете са свързани. За какъвто и вид нарушение и проблем да става въпрос, винаги е най-добре да се фокусирате над самата ситуация и поведение, а не да правите персонални атаки срещу самия човек“, казва Едингер.

3. Те клюкарстват.

„Има само едно нещо на света, по-лошо от това да говорят за теб, и то е да не говорят за теб“, пише Оскар Уайлд  в „Портретът на Дориан Грей“.

Този цитат може да ви звучи като възхвала на клюките, но имайте предвид, че това е един роман за човек, който продава душата си, за да изглежда вечно млад и красив.

Споделянето на малко клюки с приятели на работа е нещо нормално. Ако обаче ваш колега е зает единствено и само с разпространението на слухове и мълви, нещата не отиват на добре. Клюките могат да навредят на чуждата репутация и да наранят нечии чувства. Най-добре е да стоите далече.  

Освен това, не забравяйте, че ако някой говори зад гърба на човек, той най-вероятно коментира и вас, когато не гледате.

В материал за Inc. от 2015 година, Джон Бойнот отделя специално внимание на опасността от разпространението на клюки и подстрекателство за скандали в офиса.

„Може да е изкушаващо да слушате и разпространявате от време на време някоя клюка, но не забравяйте, че това поставя кариерата ви под риск. Въпреки че понякога може да сте разочаровани и раздразнени от вашата работа, най-добре е да избягвате обмена на скандални и истории и слухове на работното място, дори ако това ви помага да се справите с неприятната ситуация. Най-добре е да се разграничите от клюкарите и да опитвате да прекъсвате тяхното злословене в моментите, когато просто не може да се оттеглите“, казва Бойнот.

4. Те подкопават работа на останалите.

Продължава на страница 2 и 3. 

още от Управление