Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Бъдете най-доброто си АЗ!

171

Снимка: Shutterstock

Преди няколко дни присъствах на среща на собственици на малък бизнес, на която една жена разказваше как неин служител просто е станал от работното си място и си е тръгнал - напуснал работа без предизвестие и обяснение.

По-късно тя разбрала, че служителят не е знаел, че има правилен начин за напускане на работа и че не е достатъчно просто да кажеш "довиждане" и да си тръгнеш.

Напускането на работа е нещо, пред което почти всеки човек се изправя в даден момент от живота си. Независимо от вашата възраст, пол или позиция в компанията, някой ден пред вас може да се открие нова възможност или просто да ви омръзне работата, която сте вършили до момента.

Каквато и да е причината, начина, по който ще напуснете работата, е също толкова важен, колкото начина, по който сте я започнали. Гледайте на този момент като на последната възможност да покажете своя професионализъм и почтеност.

Имайки предвид всичко това, може да използвате това кратко ръководство, за да напуснете работата по правилния начин, когато дойде времето.

1. Следвайте протокола

Всяка организация има различни процеси и очаквания, на които трябва да отговорят хората, които напускат. Повечето изискват официално писмо за оставка, което е последвано от комбинация от срещи с ръководството и документация, която трябва да бъде подписана. Постарайте се да бъдете възможно най-кратки, точни и позитивни по време на тези срещи.

2. Подайте адекватно предизвестие

Планирайте за бъдещето. Не споделяйте новините за възможното ви напускане, преди да сте обмислили всичко добре и не забравяйте да уведомите ръководителите си с поне двуседмично предизвестие. Оставете си достатъчно време, за да може да завършите започнатите задачи, да предадете отговорностите си на някой друг и да дадете на работодателя си нужното време, за да се подготви за вашето напускане.

3. Подберете добре думите си, когато напускате

Много организации провеждат интервю при напускане, което ви дава шанс да споделите вашето мнение и мисли с ръководството или с мениджър от отдел „Човешки ресурси“. Дори и да сте разочаровани от работата в компанията, опитайте да дадете по-конструктивни отзиви. Когато ви попитат защо напускате, бъдете ясни, информативни и точни, без излишна негативност.

още от Управление
20
Неделя
Октомври