Микромениджмънт от разстояние

Микромениджмънт от разстояние

Микромениджмънт от разстояние

За съжаление, много шефове нямат интелектуалния или емоционалния капацитет, за да ръководят ефективно своите служителите, които работят от разстояние. Те вярват, че единственият начин да се уверят, че работниците им си вършат работата, е като лично наглеждат всяко тяхно действие.

Цялата концепция за отворения офис лежи на удовлетворението на нуждата на тези микромениджъри да имат постоянен достъп до своите служители и да могат да ги контролират, докато преминават през общите помещения. С времето обаче се доказа, че отвореният офис вреди на продуктивността и не носи никакви реални ползи.

„Смъртта“ на отворения офис обаче не доведе до промяна в поведението на микромениджърите.

„За съжаление, те още са сред нас. Нещо повече, те са ужасени от настоящата тенденция за работа от вкъщи“, казва Алисън Грийн, която отговаря на въпроси на потребители в рубриката на сайта Slate – „Питайте мениджър“ (Ask a Manager)

Грийн смята, че този тип шефове пресъздават условията от отворения офис при работата от разстояние чрез пет стратегии. Ето ги и тях:

Изискват постоянни отчети за постигнатия напредък по задачите

Това изискване пренасочва вниманието на служителите от директната им работа върху създаването на доклади за това до къде са стигнали по изпълнението на своите задачи. Това е крайно контрапродуктивен подход, който убива мотивацията и креативността.

Непрекъснато следят дали служителите им са пред монитора

Ако един шеф постоянно следи всяко действие на своите служители, те осъзнават, че той им няма доверие. Естествената реакция на хората в този случай е да помислят, че работят с хора, на които не може да се има доверие, като в това число влизат и техните ръководители.Според проучване на Университета на Южна Флорида, „подложените на постоянно наблюдение служители оценяват етичните норми в организацията като ниски“.

Отнасят се към работата от вкъщи като към ваканция

Много шефове смятат, че хората, които искат да работят от вкъщи, всъщност използват това като възможност да си вземат допълнителна почивка. Ваканцията обаче е нещо, което помага на хората да поддържат психическото и физическото си здраве, предпазвайки ги от прегаряне. Работата от вкъщи определено не отговаря на тези критерии, като много често тя дори отнема повече време от деня на човек, отколкото стандартната работа от офиса.

Настояват ежедневни видеоконферентни връзки

Подобно на докладите за постигнатия напредък, тези онлайн срещи пренасочват фокуса на служилите от работата върху изграждането на фасада, с която да впечатлят шефа си в рамките на кратката видеовръзка. Тази стратегия също така елиминира едно от големи предимства на работата от дома – липсата на нужда от поддържането на представителен външен вид.

Настояват да имат достъп до уеб-камерата на компютъра на служител

Когато за пръв път чух, че има шефове, които имат такова изискване към служителите си, помислих, че това е просто шега. За съжаление, това е напълно реално изискване в някои компании, като то е естествено продължение на убеждението, че на хората не може да се има доверие и че те няма да си вършат работата, ако не са подложени на постоянно наблюдение. Както можете да се досетите, това е страхотен начин да накарате един служител да напусне работа. Личният живот е неприкосновен и никой няма право да ви наблюдава в рамките на вашия дом.

Не се примирявайте с нито едно от тези изисквания и започнете да търсите друго работно място, ако шефът ви не е готов да се откаже от тях.

..................

Джофри Джеймс за Inc.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ