Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

С ботуши през лятото

Снимка: Shutterstock

Всеки човек има уникален набор от личностни черти и характеристики. Добрият лидери осъзнава това и отказва да прилага един и същи подход в комуникацията и отношенията си с различните негови служители.

„От решаващо значение за успеха на един мениджър е неговата способността да коригира стила си на управление въз основа специфичните черти, характеристики и нужди на отделните служители“, казва Тод Дейвис, автор на „Get Better: 15 Proven Practices to Build Effective Relationships at Work.“

В резултат на това вашите подчинени ще бъдат по-продуктивни и по-щастливи, допълва Шоуна Кларк, коуч и основател на Clark Executive Coaching.

Ето няколко начина да приспособите стила си на управление към някои от най-често срещаните типове служители в работата.

1. Служителят, който няма време за глупости

На пръв поглед това е служителят-мечта. „Неговата сила е в това, че той не губи нито своето, нито чуждото време с излишни дейности. Той преследват целите си без да се разсейва и изпълнява задачите си по-възможно най-добрия начин“, казва Дейвис. „Въпреки това, прекомерния фокус върху работата може да бъде приет от неговите колеги като признак за арогантност и надменност", добавя той.

Ако имате такива служители, Дейвис съветва да поговорите с тях и да им обясните нуждата от по-голяма социална активност. Кажете нещо от рода на „От една страна, аз съм изключително щастлив, че си част от нашата компания, защото ти си изключително фокусиран и отдаден на работата, но соловия ти подход отчуждава твоите колеги“.

Използвайте този разговор, за да обясните значимостта на социалните взаимодействия, съветва Кларк. Според нея, целенасочеността на този тип служител може да бъде използвана за изграждането на добри отношения с неговите колеги, стига той да бъде насочен в правилната посока. Кларк съветва, да поставите за цел на този служител да си сътрудничи по-често своите колеги и да редовно да проследявате напредъка, който той е постигнал по тази задача.

 2. Безнадеждно стеснителният служител

От всички различни типове личности, с които е вероятно да се сблъскате на работното място, срамежливият служител е най-често срещан сред по-ниските нива на йерархията. Причината за това е проста – в тези случай най-често става въпрос за новоназначени хора, които все още не са свикнали с обстановката и се страхуват да не направят някаква грешка. Ако обаче става въпрос за ветеран в индустрията, които все още продължава да се държи като стеснителен новак, то проблемът може да е по-дълбок и да се основава на липса на самочувствие.

„Научете ги как да задават точните въпроси на правилните хора, за да могат да получат това, от което се нуждаят, казва Кларк. „Създайте споразумение за нещата, с които те трябва да се справят сами и за онези, при които могат да потърсят помощ от вас или от техен колега“.

Освен това, отбележете нещо, с което те се справят особено добре. „Когато ги хвалите за добре свършената работа и давате конкретни примери, вие им помагате да станат по-уверени и да изградят здравословно самочувствие.“, казва Дейвис.

3. Вечно разсеяният служител

При работата с такъв служител, най-важното е да зададете конкретни и изпълними крайни срокове. Поговорете с този работник и разберете какъв е истинския проблем. Липсват ли му качества, или просто лесно се разсейва от външни фактор? Проблемът може да е нещо сравнително просто, като например лошо разпределение на времето.

„Обикновено проблемът не е в това, че те седят на едно място и мързелуват. Всичко се свежда до това, че те не са фокусирани върху правилните неща“, казва Дейвис.

Той съветва да насърчите този тип служители да отделят време в петък или понеделник, за да си създадат график с приоритети за седмицата. Накарайте ги да ви дават седмични отчети за постигнатия напредък по конкретни проекти. По този начин вие ще насочите вниманието им върху настина важните неща и ще си гарантирате, че те ще се придържат към зададените срокове.

4. Свръхконкурентният служител

Наличието на човек, които обича да се съревновава с другите във всеки аспект на работа, във вашия екип, може да ви донесе много дивиденти.

„Той повдига летвата за целия екип“, казва Рой Коен, автор на „The Wall Street Professional’s Survival Guide“. „Това обаче може да се превърне в проблем, ако той внася напрежение в отбора и вреди на екипния дух. В този случай трябва да поговорите със служителя и да му обясните, че трябва да бъде по-сговорчив и да влага повече време в сътрудничество със своите колеги. Научете да казва „ние“, вместо „аз“, добавя Той.

Много често силно конкурентните личности имат „манталитет на оскъдност“, което означава, че ако някой друг получава признание за добре свършената работа, то за тях остават по-малко похвали, казва Дейвис. Уверете тези си служителите, че заслугите на всички членове на екипа ще бъдат признати и че те не трябва да се чувстват пренебрегвани, ако някои друг получи специално внимание по време на среща на екипа.

В крайна сметка, да имате само един стил на управление е същото като да имате един чифт обувки. Не е особено удобно да носите ботуши в лятото, нали? Лидерите трябва бъдат гъвкави и приспособими, ако искат да се справят ефективно с ръководството на хора с най-различни личностни черти и характеристики.

................

Мойра Лоулър за Monster.com

още по темата
още от Управление
22
Петък
Ноември