Управление от разстояние

Управление от разстояние

Управление от разстояние

Справяте ли се с ръководене на вашия екип от разстояние? Това е въпрос, пред които днес са изправени множество лидери и собственици на бизнеси. Истината е, че управлението на хора от дистанция е много по-трудно от ръководенето на хора в офиса. Множеството препятствия, които вървят ръка за ръка с дистанционната работа, карат редица лидери да гледат скептично на работата от разстояние.

Ако ви се налага да управляват екип от разстояние, трябва да се уверите, че притежавате, или поне може да придобиете, нужните умения, за да бъдете ефективен лидер от дистанция. Ето няколко от тях:

Комуникация

Ясната и точна комуникация винаги играе ключова роля в ефективното ръководене на екип, но тя придобива още по-голямо значение, когато се извършва само по имейл, телефон или чрез видеовръзка. В тези случаи рискът вие или член на вашия екип да пропуснете или да разберете погрешно ключова информация е много по-голям.  За това е важно да си създадете график за редовни разговори с вашия екип. Когато изпитвате дори най-малките съмнения, че може да не сте разбрали правилно нещо, не се страхувайте да задавате въпроси отново и отново, докато не се уверите, че до вас е стигнала правилната информация.

Грижа

Разбира се, че ви е грижа за вашите служители. Въпросът е дали те го знаят. Работата от вкъщи се отразява доста тежко на някои хора – особено на онези, които трябва да съчетават работата си с грижа за малки деца. ТЕ най-вероятно имат нужда от гъвкаво работно време и не толкова строги крайни срокове за изпълнение на задачи. Като се има предвид изолацията и напрежението, на което са изложени много хора в условията на дистанционна работа, те може да имат нужда и от емоционална подкрепа. Направете нужното, за да се уверите, че вашите служители знаят, че могат да разчитат на вас винаги, когато имат нужда.

Организация

При дистанционната работа има много повече неща, които един лидер трябва да следи. Говорим за ежедневни и ежеседмични срещи с членове на екипа, различни фактори, според които да оцените представянето на вашите служители, както и списък, в който е отбелязано кой отговаря за всяка задача, по която се работи в момента. Единствения начин да се уверите, че тази система работи, е като поемете лична отговорност за следенето на всички тези аспекти от работата или като делегирате този ангажимент на изключително организиран и отговорен член на екипа.

Постоянство

Това е ключово качество, което трябва да притежава всеки шеф, но то е особено важно,  когато става въпрос за ръководене на хора от разстояние. Да кажем, че сте пропуснали няколко онлайн срещи с вашия екип. Когато това се случва в условията на дистанционна работа хората могат да останат с погрешно впечатление. В тези моменти хората се чувстват изолирани от компанията, така че последното нещо, от което имат нужда, е повече неяснота и липса на комуникация. Ако обаче сте последователни в действията си, служителите ви ще знаят какво да очакват от вас, а това ще им върне чувството за сигурност и безопасност.

Небрежност

Лаещи кучеща, заставащи пред камерата котки или ядосани бебета, това обикновено не са неща, които се приемат за нормална част от една бизнес среща, но тяхното присъствие е очаквано, когато става въпрос за дистанционна работа. Времената са достатъчно напрегнати, за да натоварвате допълнително служителите си с искания за поддържане на професионален дрескод или на безупречно работно място по време на видеоразговор. Позволете на служителите си да бъдат нормални хора, когато работят от вкъщи. Вие също бъдете най-автентичното си Аз.

Позитивизъм

Живеем в трудни времена. Най-вероятно голяма част от вашите служители се питат дали имат бъдеще при вас или съвсем скоро ще изгубят работното си място. Опитайте да ги разтоварите от част от това напрежение като бъдете възможно най-позитивни във всяко едно ваше взаимодействие с тях. Това не означава да ги лъжете или да заобикаляте лошите новини – ако правите тези неща, то със сигурност ще изгубите тяхното уважение и доверие. Ако има някакъв проблем, трябва да го споделите с тях и да потърсите мнението им за неговото решаване. Демонстрирането на оптимизъм е от ключово значение. Макар и ситуацията да е лоша, вие трябва да покажете, че вярвате, че нещата ще станат по-добри, и че сте готови да направите всичко по силите си, за да се случи това. По този начин ще помогне на хората да придобият по-голяма увереност в работата си и да се съсредоточат върху изпълнението на своите задачи.

Слушане

Това е може би най-важното умение за дистанционно управление. Ако не каните служителите си да споделят с вас своите мисли, притеснения, искания и желания, а и не слушате внимателно това, което казват, вие си гарантирате, че ще пропуснете важна информация и сигнали.

Успешният предприемач и автор на бестселъри Саймън Синек предлага един съвет за слушането: „От време на време се обаждайте на вашите служители по телефона (без имейли!) и просто ги питайте как вървят нещата. Ако имат някакъв проблем, не бързайте да предлагате решение – просто ги изслушайте внимателно. Когато в крайна сметка заговорите и им предложите някакво решение, помислете за това какъв е най-добрият вариант за тях, но и за вашата компанията“

......................

Минда Зетлин, бивш президент на Американското общество на журналистите и писателите и автор на „The Geek Gap", за Inc.com

Редактор: Георги Георгиев

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ