Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Успехът, сигурен и предвидим - 7 стъпки за растеж на малкия бизнес

429

Всеки иска повече клиенти и повече пари в своя бизнес. Действителността обаче е различна: повечето собственици на бизнес работят много, но в същото време страдат от липса на достатъчно клиенти, от непостоянни приходи и изпитват несигурност за бъдещето. Какво да направиш, за да решиш уравнението с плашещи неизвестни в твоя полза? В работата си със стотици собственици на бизнес забелязах, че има 7 ключови стъпки, които правят резултатите предвидими и които водят до ръст за рекорно кратко време.

Стъпка №1: Изгради нагласа за резултати

Всичко започва от това дали имаш нагласа, която привлича бизнес към теб, или обратното. Нека си зададем въпроса: какво ще стане, ако на 10 бизнес собственици от един бранш дадем „перфектния“ маркетингов план, който гарантирано удвоява? След една година най-вероятно един наистина ще е удвоил бизнеса си, а останалите 9 ще са си там, където са и днес. И причината да не са постигнали резултат ще е свързана с това, че най-вероятно въобще няма да са приложили този маркетингов план. Вероятно тези собственици на бизнес ще са се стопирали от много съмнения, страхове, или усещането, че не са „перфектно готови“ и така и няма да са въвели повечето неща.

Стъпка №2: Управлявай фокуса си, планирай времето

Повечето собственици на бизнес са много заети, но в същото време нямат резултатите, които искат. Причината? Заети са с неправилните неща. Ако си един от тях, задай си въпроса: „Аз съм зает, но с какво?“ Решението не е в трикове как да работиш по-бързо и да свършиш повече работа, защото, колкото по-успешен ставаш, толкова повече няма да ти стига времето. Това, от което се нуждаеш, е система на планиране, която да ти гарантира, че твоят фокус всяка седмица е наистина насочен към важното за теб и твоя бизнес.

Стъпка №3: Определи идеалния си клиент

Когато знаеш кой е твоят клиент, ти ще знаеш и къде да го намериш. Под „къде да го намериш“ имам предвид да определиш местата където твоите идеални клиенти вече са събрани в голям обем. Така маркетингът ти става по-евтин и по-ефективен. И още – ще можеш да отправиш грабващо послание към този клиент, което е следващата стъпка.

Стъпка №4: Позиционирай се с грабващо маркетингово послание

Това е възможно, само ако преди това знаеш кой е твоят идеален клиент. Ако се опитваш да работиш „за всички“, посланието ти ще бъде много общо и няма да привлича клиенти към теб. Обратно, когато знаеш добре своя идеален клиент, ти можеш да се обърнеш в твоето послание директно към неговите нужди, желания, проблеми и да му предложиш и решенията, които търси. Когато се позиционираш като решение за твоя клиент, а не като „стока“, всичко се променя – ти привличаш повече потенциални клиенти и вече можеш да работиш и на по-високи цени.

Стъпка №5: Генерирай поток на нови клиенти

Едно е да привличаш клиенти по един или два канала и съвсем друго – по 8 или 10 различни канала. Когато използваш само 1-2 канала, ти си силно зависим от тях. Когато привличаш клиенти по 10 канала, дори и някой да спре да работи за теб, това не е фатално за бизнеса ти. Привличането на клиенти по много канали ти дава възможност да достигнеш до повече хора, но от друга страна – дава възможност един и същи потенциален клиент да те види на много места. А когато си на много места, се създава усещането, че това, което предлагаш е качествено и работи.

Стъпка №6: Усъвършенствай процеса на продажби

ОК, вече знаеш кой е твоят идеален клиент, имаш грабващо послание и то достига по много канали до много потенциални клиенти. Ако обаче не успяваш да затвориш с резултат срещите с тези потенциални клиенти, резултатът ще е същият – отново ще страдаш от липса на клиенти. Затова е важно да създадеш и търговски скрипт – предварително обмислен работещ „сценарий”, който прави резултата от срещите ти предвидим.

Стъпка №7: Изгради системи в бизнеса

Дори и сега да стартираш, е важно да мислиш и да работиш по изграждането на системи в твоя бизнес. Системите са тези, които правят резултатите предвидими и дават възможност да направиш мащаб на бизнеса си. Когато имаш ясни процедури и правила как се действа и имаш надежден екип, бизнесът ти не се нуждае от теб, за да функционира. И това ти дава възможност да имаш повече ваканции и то такива, в които истински се изключваш от работата, а не си постоянно с телефона и лаптопа под чадъра на плажа.

Когато въведеш тези 7 стъпки, всичко се променя: привличаш повече клиенти, имаш ръст на бизнеса си, печелиш повече пари и в същото време, разполагаш с повече свободно време.

Александър Николов, бизнес консултант, www.DoubleYourBusiness.bg, специално за Мениджър Нюз

още от Управление
21
Сряда
Август