Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Десислава Ранчева

132

Десислава Ранчева завършва управление на туризма в НБУ. Специализира маркетинг и започва работа като мениджър реклама в международна кетъринг компания. Следват пет години опит в рекламна агенция Huts JWT, част от глобалната мрежа J Walter Tompson. Преди да създаде Fashion Inside заедно с Диана Захариева, работи като Deal Manager в популярен сайт за пазаруване. Когато най-накрая сбъдва мечтата си да живее и работи в света на модата, специализира моден дизайн в Институто Марангони в Милано. Определя живота си като цветен и динамичен. Интересува се от интериорен дизайн и архитектура. Запален скиор е, пътува много, рисува и се възхищава на творчеството.

Снимка: Елена Дикова

Госпожо Ранчева, трябва ли да делим мениджърите на жени и мъже? Има ли мъжки и женски стил на управление и кой е по-ефективен?

- Не мисля, че трябва да делим управленците по такъв критерий, защото хората са различни. Едни са със силно развито чувство за отговорност и точност, други са креативни, трети са с добре развити комуникативни способности. Някои работят добре в екип, други не, има добри изпълнители, добри търговци и т.н. Не бива да ги делим, а да се стараем да разпознаем и извадим най-доброто от всеки, като го поставим в точната среда за развитие и на точната позиция. Тогава работата започва да върви леко за всички. Това е и моят измерител, че сме на прав път - нещата вървят, на хората им е добре и искат да постигат повече.

- Имате ли жена лидер, на която се възхищавате и която е вашето вдъхновение за успех?

- Възхищавам се на много жени и съм любопитна към личната история на всяка от тях, но най-силен пример и вдъхновение за мен остава Опра Уинфри. Може би защото в годините, в които растях и се учех интензивно, тя беше живото доказателство, че всичко е възможно. Харесвам нейния начин на въздействие и мотивация с акцент върху силата на човека и вярата в собствените способности. Най-близо е и до това, в което вярвам.

- България добро място ли е за кариера на една жена мениджър от гледна точка на личния ви опит и в сравнение с други страни?

- България е чудесно място да започнеш развитието си и да поставиш стабилни основи на това, което правиш. В сравнение с другите държави конкуренцията е поносима, има добри образователни програми и големи международни фирми, където може да бъде натрупан опит в конкретната индустрия или сектор. Не бива да се подценява фактът, че и образованието, и животът в България не са така скъпи, както са в чужбина. Данъците са ниски в сравнение с много европейски страни и не на последно място имаш подкрепата на собствената родна среда. Това е нещо, което в друга държава дълго ще изграждаш. Затова за мен тук е добро място да започнеш и да се ориентираш. След това вече те води бизнесът и пазарът, сферата или индустрията, в която работиш. Отиваш там, където можеш и е най-добре за теб и компанията ти. Вече граници няма, стига сам да не ги поставяш пред себе си. Компаниите са международни и всеки добър мениджър може да се развива там, където усеща, че е най-добре. И всяко място е добро, ако работиш това, което искаш и обичаш.

ОГНЯН ТРАЯНОВ

- Споделяте ли виждането, че при първите стъпки на мениджъра, както и след като е изминал пътя на професионалното изграждане, водещ е интуитивният мениджмънт?

- Първите стъпки на един мениджър по-скоро са процес по придобиване на опит за различните ситуации, изучаване на възможностите, реакциите на пазара и аудиторията. В този момент не бих разчитала на интуитивен мениджмънт. Това е моментът на "проба-грешка" и дори е добре да е така, за да се разбере динамиката на работата. Когато вече е изминат процесът по основното изграждане на един професионалист, а често това е работа с години в конкретната сфера, може да се говори за интуиция по отношение на ситуация или решение. Но подходът не може и не бива да е едностранчив. Той винаги е смесица от логика, аналитичност, интуиция, информираност и опит. Във Fashion Inside управляваме компанията си силно интуитивно, но всяко решение може да бъде ясно обосновано и добре мотивирано предвид ситуацията и нивото на информираност. В това се състои и интуицията според мен - да подбереш правилните фактори, на базата на които да вземеш решение.

ИРАВАН ХИРА

- Какъв съвет бихте дали на младите дами, които искат да успеят в бизнеса или на работното си място?

- Да бъдат много любопитни и нетърпеливи да усъвършенстват себе си. Да се пазят от решения "защото е логично", "защото така трябва", "защото всички така правят" или "защото няма друг начин" и разбира се - да вървят след мечтите си!

Българският портал за мода и лайфстайл Fashion Inside.bg стартира през 2011 г. с версия на български език. Следват Fashion Inside.net - англоезичната версия на списанието, и онлайн магазинът към сайта, представящ иновативни дизайнерски марки и продукти.

още от "Жената е"
21
Събота
Септември