Шефът на Nike: В Zoom не можеш да създадеш иновация

Шефът на Nike: В Zoom не можеш да създадеш иновация

Шефът на Nike: В Zoom не можеш да създадеш иновация

Главният изпълнителен директор Джон Донахоу обвини дистанционната работа за изоставането на компанията във водещата ѝ роля на създател на иновации в бранша 

Трудно е да бъдеш новатор, когато хората работят от вкъщи, обясни той за CNBC в отговор на въпрос за липсата на нови продукти в асортимента на компанията, което стан повод за безпокойство сред инвеститорите.

„Това, което липсваше, е смелата, пробивна иновация, с която Nike е известна, и когато погледнем назад, причините са доста ясни“, каза Донахоу.

Фабриките на компанията за спортни обувки във Виетнам бяха принудени да затворят врати по време на пандемията Covid-19, но „още по-важното“ е, че служителите на Nike са работили от вкъщи в продължение на 2,5 години, посочи той.

„Погледнато през тази перспектива наистина трудно да се направят смели, напредничави иновации, не можеш да създадеш нов модел спортни обвуки в Zoom“, каза Донахоу. „Нашите екипи се събраха отново заедно преди 18 месеца. Пренастроихме нашата компания и през последната година бяхме безкомпромисно фокусирани върху възстановяването на нашата иновативност в създаването на нови продукти", заяви Донахоу.

Коментарите на главния изпълнителен директор идват в труден момент за компанията. Някои анализатори и инвеститори критикуваха гиганта за маратонки, че изостава в иновациите и губи пазарен дял от новопоявили се играчи като On Running и Hoka, които привлякоха новите поколения сред потребителите и се разраснаха бързо през последните години.

В края на миналата година Nike обяви мащабен план за преструктуриране, с цел намаляване на разходите с около 2 милиарда долара през следващите три години. Компанията коригира надолу и очакванията си за продажби, като предупреди за предстоящо по-свито търсене през следващите тримесечия.

Два месеца по-късно тя заяви, че съкращава 2% от работната си сила, или повече от 1500 работни места, за да може да инвестира в своите области на растеж, като бягане, женската категория и марката Jordan.

Донахоу настоя, че Nike остава доминираща сила в стоките за бягане и всички други спортове.

„Направихме повече за напредъка на бягането от която и да е марка в света през последните 50 години и продължаваме да водим в компанията на елитни бегачи“, каза той по повод бързия растеж на On Running и Hoka. „Иновациите винаги са били това, което е белязало Nike в бягането, както и в други категории, и затова няма да копираме това, което правят другите, а ще продължаваме да сме генераторът на иновации“, увери той.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ