Стойностите на телекомуникационните брандове растат в световен мащаб

Стойностите на телекомуникационните брандове растат в световен мащаб

Стойностите на телекомуникационните брандове растат в световен мащаб

Базираната в САЩ марка Verizon остава най-ценната телекомуникационна марка в света за 4-та поредна година въпреки намалението от 3% на годишна база, което повишава стойността на марката й до 67,4 милиарда щатски долара.

Всяка година водещата консултантска компания за оценка на марката Brand Finance подлага на изпитание хиляди от най-големите марки в света и публикува над 100 доклада, класирайки марките във всички сектори и държави. Топ 150 на най-ценните и най-силни марки в света в телекомуникационната индустрия са включени в годишната класация Brand Finance Telecoms 150 2023.

След предизвикания от пандемията бум в търсенето на безжичен интернет, Verizon загуби абонати заради бързо развиващи се конкуренти в телекомуникационната индустрия през 2022 г., което допринесе за лекия спад на стойността на марката. 5G мрежата на Verizon ще бъде основният фокус на марката занапред. Освен това безжичната мобилност и широколентовият достъп в цялата страна са два от най-значимите фактори, допринасящи за планирания растеж през 2023 г. Компанията се фокусира върху иновациите, непрекъснатите инвестиции и внедряването на модерни технологии, за да предостави по-добро предложение на потребителите, бизнеса и публичния сектор.

Deutsche Telekom (стойността на марката нараства с 5% до 62,9 милиарда щатски долара) отново е 2-рата най-ценна телекомуникационна марка в световен мащаб и най-ценната марка в Европа. Това впечатляващо представяне идва отчасти в резултат на силния органичен ръст на приходите на марката на европейските пазари, като броят на клиентите расте със стабилна скорост навсякъде. Стойността на марката обаче е нараснала значително заради рекордните ѝ нови клиенти в Съединените щати.

Швейцарският доставчик на пълни услуги Sunrise е най-бързо развиващата се телекомуникационна марка в класацията, след като 68% увеличение на стойността на марката я отведе до 1,8 милиарда щатски долара. Това се дължи на успешното сливане с най-големия кабелен оператор в Швейцария UPC през 2021 г. Като част от обновяване на марката, Sunrise представи и нов дизайн на марката и лого. Компанията също така стартира марката Sunrise Business, укрепвайки своята идентификация и позициониране в сегмента на бизнес клиентите.

Базираната в САЩ марка Optimum следва плътно зад нея като втората най-бързо развиваща се марка с 67% увеличение до стойност на марката от 2,5 милиарда щатски долара след подобно успешно сливане. Марката се сля със Suddenlink през 2022 г. и обедини всички телекомуникационни продукти на компанията под едно име. В комбинация с това стартира и нова национална кампания на марката "Get Closer, Go Farther". Това подчертава нейното обещание да сближи клиентите с продуктите и услугите на Optimum.

AT&T (стойността на марката се повишава с 6% до 49,6 милиарда щатски долара) отбеляза ръст на стойността на марката през 2023 г. след пренасочване на бизнес стратегията, при която отдели медийното си подразделение, за да се фокусира директно върху своя телекомуникационен бизнес. AT&T обяви, че ще отдели WarnerMedia в нова компания през 2021 г. Тя завърши преместването през април 2022 г., за да формира отделна медийна компания - Warner Bros. Discovery, Inc. Впоследствие AT&T показа положителен ръст на стойността на марката от 6%. През 2022 г. телекомуникационният бранд се фокусира върху своята стратегия за излизане на пазара, предоставяйки висококачествени безжични и оптични услуги, като същевременно продължава да инвестира сериозно в своите 5G технологии.

В допълнение към изчисляването на стойността на марката, Brand Finance също така определя относителната сила на марките чрез балансирана карта с показатели, оценяващи маркетинговите инвестиции, капитала на заинтересованите страни и бизнес ефективността. В съответствие с ISO 20671, оценката на Brand Finance за капитала на заинтересованите страни включва оригинални данни от проучване на пазара от над 150 000 респонденти в 38 държави и в 31 сектора.

Swisscom (стойността на марката нараства с 5% до 6,3 милиарда щатски долара) е най-силната телекомуникационна марка с индекс на силата на марката 92, което я прави третата най-силна марка в световен мащаб и ѝ носи елитен рейтинг на марката AAA+. Скорошното обявяване на новата услуга за фиксиран безжичен достъп 5G за бизнес клиенти е продължение на пионерската работа на европейския 5G пазар. Доверието, покритието и възприемането на мрежата и обслужването на клиентите са това, което отличава Swisscom от конкуренцията и други телекомуникационни марки и е ясно отразено в изключително високия индекс на силата на марката на Swisscom.

Индийската марка Jio (стойността на марката се повишава с 6% до 5,4 милиарда щатски долара) е втората най-силна телекомуникационна марка с резултат от индекса на силата на марката 90/100, което й носи елитен рейтинг AAA+. Това е увеличение с два пункта спрямо миналата година. Марката се е съсредоточила особено върху внедряването на 5G в Индия, като сега разширява покритието до 257 града в страната и се стреми да го увеличи допълнително с бързи темпове. 5G услугите вече са създали широки ползи за индийските потребители, както и в сектори като образование, здравеопазване и селско стопанство. Тези предимства и възможностите за растеж, които 5G мрежата на Jio представи, помогнаха на Jio да изгради изключително силен индекс на силата на марката, един от само двата телекомуникационни бранда с рейтинг AAA+ в класацията.

Etisalat от e& (стойността на марката нараства с 4% до 10,5 милиарда щатски долара) е третата най-силна телекомуникационна марка в световен мащаб с резултат от индекса на силата на марката (BSI) от 89,1 от 100. Etisalat от e& е телекомуникационна марка на глобалната технологична група e&. Разработен чрез промяна на идентичността на марката миналата година, Etisalat от e& отразява технологично ориентирана телекомуникационна марка, активирана от превъзходна 5G свързаност; повишени NPS резултати поради по-богати персонализирани взаимодействия с клиентите; и повишена удовлетвореност на служителите поради енергичната фирмена култура, което я прави привлекателен работодател.

Марката на Саудитска Арабия stc (стойността на марката нараства със 17% до 12,3 милиарда щатски долара) е най-ценната телекомуникационна марка в Близкия изток. Това е и втората най-силна телекомуникационна марка в Близкия изток с резултат на индекса на силата на марката от 87 от 100 и съответния рейтинг AAA. Стойността на марката беше повлияна положително от технологичните инвестиции на stc, за да продължи да изпълнява амбициозната си стратегия и увеличения фокус върху разширяването на марката в съседни сектори като ИКТ и ИТ.

Etisalat от e& (стойността на марката нараства с 4% до 10,5 милиарда щатски долара) е втората най-ценна телекомуникационна марка в Близкия изток. Групата e& работи в 16 държави и има най-ценното портфолио от телекомуникационни марки в Близкия изток и Африка, оценено на над 14 милиарда щатски долара.

Като част от анализа на Brand Finance се провежда изследване на ролята на специфични атрибути на марката за стимулиране на цялостната стойност на марката. Един такъв атрибут, чиято значимост нараства бързо, е устойчивостта. Brand Finance оценява доколко устойчиви се възприемат конкретни марки, представени чрез "оценка за възприемане на устойчивост". Стойността, която е свързана с възприятията за устойчивост, след това се изчислява за всяка марка.

Кенийската телекомуникационна марка Safaricom (стойността на марката нараства с 3% до 709 милиона щатски долара) се възприема като най-устойчивата телекомуникационна марка в света с впечатляващ резултат за възприятие за устойчивост от 6,46 от 10.

Освен че е най-ценната телекомуникационна марка в света, Verizon има и най-високата стойност на възприятията за устойчивост, оценена на 5,8 милиарда щатски долара. Въпреки че позицията му в горната част на таблицата не е оценка на цялостното представяне на устойчивостта, тя показва колко стойност на марката Verizon е обвързал с възприятието за устойчивост. Проучването на Brand Finance установява, че потребителите по света възприемат, че Verizon минимизира отрицателното си въздействие, отразено в най-високото класиране на Verizon в тази област.

В допълнение към класацията на 150-те най-ценни и най-силни марки телекомуникационни оператори, Brand Finance класира и топ 10 на най-ценните и най-силни марки телекомуникационна инфраструктура в света в класацията Brand Finance Telecom Infrastructure 10 2023.

Huawei (стойността на марката спадна с 38% до 44,3 милиарда щатски долара) продължава да доминира в горната част на класацията. Huawei загуби значителна стойност на марката във връзка със санкциите на САЩ, поради политически и регулаторни конфронтации, които доведоха до свиване в географските области, където може да работи. Той също така пострада във връзка с глобалния недостиг на полупроводници и спада в търсенето на смартфони. Въпреки че губи стойност на марката, марката все още е най-силната марка за телекомуникационна инфраструктура с резултат на индекса за сила на марката от 79,9 от 100 със съответния рейтинг AAA.  

Вижте Топ 10 на най-ценните и най-силни марки в света в телекомуникационната индустрия, включени в годишната класация Brand Finance Telecoms 150 2023. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ