Насред кризата пазарът на луксозни стоки с исторически връх

Насред кризата пазарът на луксозни стоки с исторически връх

Насред кризата пазарът на луксозни стоки с исторически връх

172 млрд. евро са похарчени за луксозни стоки през кризисната 2010 г. Сумата е невиждана и с нея пазарът на луксозни стоки в световен мащаб отбелязва рекорден за цялата си история ръст от 12%, коментира американската консултанска компания Bain & Co.

Най-високи темпове на ръст са отчетени в Китай, чиито граждани са увеличили с 30% (до 9,2 млрд. евро повече) разходите си за луксозни стоки.

В САЩ е регистриран ръст от 16% (или общ обем на продажби от 48,1 млрд. евро), а в Европа - нарастване с 4-7%.

Най-търсени миналата година са били модните аксесоари (луксозни чанти, ръкавици и т.н.), а също и свръхлуксозните стоки. В двата сегмента ръстът е съответно 7 и 21%. С най-бавни темпове се е движил ръстът при козметиката и парфюмерията - 4 процента.

С висок и бърз ръст се отличават модните концерни – например, холдингът Moet Hennessy Louis Vuitton е спечелил през 2010 г. 20,3 миллиарда евро при годишен ръст на обема на продажбите от 19%.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ