Популярни казуси, които се преподават в бизнес школите (3)

Популярни казуси, които се преподават в бизнес школите (3)

Популярни казуси, които се преподават в бизнес школите (3)

Как лоша комуникация едва не унищожи успешен мениджър

Пример: Ерик Петерсън

Випусник на престижно бизнес училище, Петерсън бива назначен за директор на регионално подразделение на голяма телефонна компания в края на 80-те години. Под неговото управление фирмата разгърнала мащабна дейност по създаването и налагането на мобилни услуги във Върмонт и Ню Хемпшир. Новият проект обаче изоставал със сроковете и Петерсън решил да предложи на ръководството в централата да се преразгледат пусковите дати. Поради мудните бюрократични процедури в компанията по онова време обаче той не успял бързо и своевременно да се свърже с шефовете си, което впоследствие породило редица проблеми и едва не му коствало успешната кариера до момента.

Основен извод: понякога бюрокрацията е по-силна от прогреса

Как Уилям Авери става легенда

Пример: Crown Cork & Seal през 1989 г.

Уилям Авери става президент на Crown през 1989 г., когато на пазара се появяват много нови конкуренти, а едно от подразделенията на компанията трупа все по-големи загуби. Първото, което Авери направил, било да разработи дългосрочна стратегия за развитие на компанията, която включвала придобиване на конкуренти и усвояване на производства на нови опаковки. Успехът не закъснял: сега компанията произвежда една от всеки пет бутилки за безалкохолни напитки в цял свят.

Основен извод: не се страхувай да мислиш за себе си!

Защо Cisco решава да играе на едро

Пример: новите придобивки на Cisco

През 2006 г Cisco решава да се откаже от стратегията си за придобиване на неголеми, иновативни начинаещи бизнес проекти и да се концентрира върху много по-малко на брой сделки за придобиване на големи играчи на пазара след старателен подбор. Старата стратегия била оптимална на фона на бързото развитие на интернет. Но ситуацията на пазара се променила, което означавало, че са необходими нови модели за управление на бизнеса.

Основен извод: компаниите имат нужда от различни цели в различно време.

Как Lincoln Electric постига успехи с необичайна стратегия

Пример: Lincoln Electric Co

Един от най-големите производители в този отрасъл няма профсъюзи в предприятията си от 1975 г. и не предлага допълнителни бонуси на служителите си. В същото време Lincoln Electric гарантира на всеки от тях пожизнено трудоустрояване и възможност да стане акционер в компанията. Размерът на заплатите пряко зависи от печалбите на фирмата. Всички тези необичайни методи не пречат на Lincoln Electric и до днес да бъде конкурентоспособна и печеливша компания. А стратегията на компанията убедително доказва колко е важна мотивацията на служителите.

Основен извод: колко е важна мотивацията на служителите

Защо Nucor Steel решава да рискува

Пример: Nucor на кръстопът

През 1986 г. президентън на Nucor Кенес Иверсън бил изправен пред сложен избор: да въведе или не нова технология за стоманени отливки. Технологията обещавала много преимущества, в това число и значително снижаване на разходите, но за внедряването й били необходими значителни инвестиции. При това, още не била одобрена от регулаторните органи. В крайна сметка Nucor все пак построява през 1989 г. първия си завод, оборудван с новата технология. Оттогава компанията е най-големият производител на стомана в САЩ.

 Основен извод: инвестициите определят мащабите на всеки нов проект.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ