Boeing защити тестовете за безопасност след сигналите за проблеми с качеството

Boeing защити тестовете за безопасност след сигналите за проблеми с качеството

Boeing защити тестовете за безопасност след сигналите за проблеми с качеството

Boeing защити тестовете за качество и безопасност на своите самолети 787 Dreamliner и 777, дни след като един от инженерите на компанията излезе публично с твърдения, че производителят на самолети е предприел „преки пътища“, за да ускори производството на самолетите, съобщи CNBC.

Инж.Сам Салехпур, миналата седмица каза, че сглобяването на Boeing 787 е поставило прекомерно напрежение върху структурата на самолетите, което може да намали живота на някои от тях. Boeing отрече обвиненията, като ги нарече "неточни" и заяви, че стои зад безопасността на самолетите. Салехпур трябва да се появи заедно с друг подател на сигнали, който е работил в Boeing, бивш авиационен служител и независим експерт по безопасността, на изслушване в Сената в сряда относно безопасността на самолетите, наречено „Проучване на нарушената култура на безопасност на Boeing: Сметки от първа ръка“.

Твърденията на Сам Салехпур идват, докато Boeing насочва интензивно наблюдение, след като тапата на вратата избухна на самолет 737 Max през януари. Тяснофюзелажният самолет е бестселърът на Boeing, а взривът на 16 000 фута постави пътниците на сантиметри от трагедията. След инцидента Федералната авиационна администрация блокира Boeing да увеличи производството на този самолет. В приблизително двучасова презентация с репортери в понеделник двама  мениджъри на Boeing описаха подробно тестовете за стрес и безопасност на компанията за 787, които включват тестване на самолета за 165 000 цикъла, всеки от които има за цел да осигури еквивалент на полет, с различни условия. В допълнение, обшивката на фюзелажа е била ударена от 300-фунтово махало, казаха инженерите.

Стив Чизхолм, главен инженер за механично и структурно инженерство на Boeing, каза, че Boeing е причинил повреда на панелите на фюзелажа при интензивни тестове, които са били повтаряни повече пъти, отколкото това, което самолетите биха имали в експлоатация, „и повредата не се е увеличила“. Твърденията на Сам Салехпур се отнасят до малки пространства, където се срещат части от карбоновия композитен фюзелаж на 787. Той каза, че Boeing е използвал сила, за да съедини парчетата заедно и не е измерил правилно празнините. Той и неговите адвокати изпратиха писмо до FAA през януари, в което описват твърденията му и агенцията разследва.

Салехпур каза при разговор с репортери миналата седмица, че „буквално е видял хора да скачат върху парчетата“ на 777, „за да ги накарат да се подравнят“. По-късно същия ден Boeing заяви, че тези твърдения са неточни и че е „напълно уверен в безопасността и издръжливостта на семейството 777“. Преди това Boeing спря доставките на 787 за близо две години до август 2022 г. поради неправилно разстояние на някои части от фюзелажа на самолетите.

„Тези твърдения за структурната цялост на 787 са неточни и не представляват цялостната работа, която Boeing е извършила, за да гарантира качеството и дългосрочната безопасност на самолета“, каза производителят на самолети в изявление в отговор на твърденията. „Повдигнатите проблеми са били обект на щателна инженерна проверка под надзора на FAA. Този анализ потвърди, че тези проблеми не представляват никакви опасения за безопасността и самолетът ще запази експлоатационния си живот в продължение на няколко десетилетия.

Адвокатите на Сам Салехпур също твърдят, че Boeing му отмъсти, след като той изрази опасенията си, като го изключи от срещи и го премести от програмата 787 към плана 777 на компанията. Миналата седмица Boeing отказа да коментира тези конкретни обвинения, позовавайки се на текущото разследване на лицата, подаващи сигнали на FAA, но каза: „Отмъщението е строго забранено в Boeing“.

Компанията е планирана да докладва тримесечни резултати на 24 април, когато ще се сблъска с въпроси на инвеститорите относно безопасността на самолетите, производствените нива и надзора на FAA.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ