Половината от новите коли са твърде големи за европейските градове, установяват експерти

Половината от новите коли са твърде големи за европейските градове, установяват експерти

Половината от новите коли са твърде големи за европейските градове, установяват експерти

Близо половината от новите автомобили са твърде широки за обичайните паркоместа в европейските градове, сочи ново изследване, цитирано от ДПА. 

Средно новите коли става с 1 см по-широки на всеки две години, като обичайната им ширина в момента е 180,3 см спрямо 177,8 см през 2018 г., според проучването на организацията "Транспорт и околна среда" (Transport & Environment), която отправя призиви да се обърне тенденцията за все повече нови високопроходими коли, известни като Ес Ю Ви (SUV), и като цяло по-големи автомобили. 

Сред 100-те най-популярни автомобила в Европа 52 са твърде широки за типичното паркомясто по улиците на големите европейски градове като Лондон, Париж и Рим, което е с ширина 180 см, пише БТА. Нарастващият брой високопроходими автомобили освен това "остава твърде малко пространство за пътуващите в колите да влизат и излизат от тях" на местата за паркиране, отбелязват експертите. 

От десетилетия колите стават все по-широки и тази тенденция ще продължи, докато не поставим строг лимит. В момента законът позволява новите коли да бъдат широки колкото камиони, посочва Джеймс Никс, мениджър от "Транспорт и околна среда". 

Макар Ес Ю Ви- моделите да продължават да набират популярност, те все по-често попадат под прицела на климатичните активисти из цяла Европа - еко група спадна гумите на хиляди високопроходими коли в западноевропейски градове.

Утре в Париж ще бъде проведен референдум за повишаване на таксите за паркиране на по-големите и по-тежки автомобили, най-вече Ес Ю Ви-модели. Цената на паркирането може да скочи тройно, като се предвижда промените да засегнат посетителите на столицата, но не и парижани. 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ