Търси се нова дефиниция за пиара във века на социалните медии

Търси се нова дефиниция за пиара във века на социалните медии

Търси се нова дефиниция за пиара във века на социалните медии

Глобалната гилдия на хората, занимаващи се с връзки с обществеността наскоро реши, че може би е време за нова инициатива. Най-голямата организация в този бранш, The Public Relations Society of America, е в процес на разработване на ново, по-добро и модерно определение на понятието „връзки с обществеността“. Кампанията има за цел да събере различни мнения и предложения от професионалисти, преподаватели, студенти и най-вече от аудиторията.

Името на кампанията е Public Relations Defined, което се допълва с логото прокламиращо целта й: „Модерна дефиниция за новата ера на връзките с обществеността.“ Усилията, които се полагат в подкрепа на инициативата са следствие от дълбоки промени в обществените отношения, откакто за последен път организацията актуализира своята дефиниция през 1982 г.

Опитите да се напишат нови определения през 2003 г. и 2007 г. не дават голям резултат. Затова и до ден днешен формулировката остава същата: „Връзките с обществеността помагат на организацията и нейната аудитория да се адаптират взаимно една към друга.“

Може би най-значимите промени настъпиха в последните години когато Интернет и социалните медии като блоговете, Facebook и Twitter трансформираха отношенията между членовете на обществото и общуването с тях. Този процес се развиваше в продължение на десетилетия, но само в една посока – отгоре надолу, обикновено като монолог. Докато сега има две посоки, които го превръщат в разговор.

Търсенето на нова дефиниция следва няколко притеснения относно индустрията, тъй като новите медии дават шанс на потребителите да научат повече за недоразуменията извършени в името на това да се повлияе на техните виждания относно това какво купуват и в какво вярват.

Кампанията стартира на 30 септември в Ню Йорк на среща на представители на организацията и още 10 други, сред които Института за връзки с обществеността, Международната асоциация на бизнес говорителите и Нациолната асоциация на чернокожите пиар специалисти.

Стюарт Елиът в блога на "Ню Йорк Таймс"

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ