Не продавай, а създавай!

Не продавай, а създавай!

Не продавай, а създавай!

Като се има предвид, че търговският пазар надхвърли 8,6 милиарда долара през 2020 г., може да ви бъде простено да мислите, че без значение какъв е вашият бизнес модел, трябва да се съсредоточите върху разработването на уебсайт, за да продавате нещо, каквото и да е то. В края на краищата, какво по-добро от незабавния доход, получен от продажбите на даден продукт? Какво ще кажете за стабилно увеличаване на периодичните приходи, което ви позволява да усъвършенствате уменията си за маркетинг на съдържание, да се свързвате с аудиторията си и да създавате устойчив паричен поток за финансиране на вашия бизнес?

Какво е сайт със съдържание? 

Уебсайтът със съдържание се грижи директно за избрана аудитория от хора, силно заинтересовани от конкретна тема, като им предоставя полезно съдържание, което насърчава този интерес.

Без значение какво харесвате, абсолютно сигурно е, че други хора някъде го харесват толкова, колкото и вие. Независимо дали става въпрос за кафе или чугунени съдове за готвене, има публика, която е развълнувана да се свърже и да научи повече за вашата страст.

Но докато уебсайтът за електронна търговия ще се възползва от тази споделена страст, като се опитва да убеди посетителите да закупят тенджера или да се регистрират за месечна доставка на специални смеси, сайтът със съдържание разчита само на трафика, за да генерира пари чрез реклама, партньорски маркетинг и дигитални продажби на продукти.

Сайт със съдържание може например да предостави безпристрастни отзиви за спортно оборудване на открито въз основа на потребителско тестване. Посетителите на сайта, които намерят това, което търсят, могат след това да кликнат върху връзка, която ги насочва към уебсайта на производителя за покупка. В замяна собственикът на сайта получава "комисионна" под формата на процент от продажната цена. Един сайт, работещ по точно този модел, спечели приблизително $7 милиона печалба през 2021 г.

Други сайтове със съдържание използват програми като AdSense на Google, за да генерират приходи. Един ранен потребител печели $132 000 на месец само с помощта на AdSense и оттогава е разработил множество успешни инструменти за дигитален маркетинг. Как го направи? Той създаде популярен безплатен инструмент за генериране на персонализирани мелодии и добави AdSense.

Забележете какво е общото между тези две истории за успех: качествено съдържание, което отговаря на изключително специфична нужда. Друга обща черта? Нито един от двата сайта не разчита на купуване на платени реклами за привличане на трафик. Те са отделили много време и енергия за проучване на ключови думи, за да гарантират, че техните сайтове се появяват първи в резултатите на Google за всеки, който търси.

Защо трябва да създадете сайт със съдържание? 

Пасивен приход. След като сте усъвършенствали своята SEO стратегия, можете да монетизирате трафика на вашия сайт, за да създадете надежден доход, който изисква само минимална ангажираност. Сайт със съдържание може да служи като стабилен източник на вътрешно финансиране, което ви спестява време и усилия за насочване на инвеститори или риск от теглене на заеми.

Един уебсайт за електронна търговия, от друга страна, изисква по-интензивни инвестиции. Независимо дали става въпрос за управление на инвентара, грижа за клиента или маркетинг, сайтовете за електронна търговия изискват значителни финансови и лични ресурси, само за да стартират, а успехът далеч не е гарантиран.

Адаптивен поток от приходи. За разлика от уебсайт за електронна търговия, който генерира приходи единствено чрез превръщане на посетителите в клиенти, сайтът със съдържание предлага множество потенциални потоци от приходи. 

Уебсайт със съдържание може да започне да прави малки суми пари чрез дисплейни реклами, докато вие се фокусирате върху изграждането на библиотека от полезни статии и видеоклипове. Тъй като трафикът на сайта се увеличава, можете да добавите маркетинг на Amazon Associates към микса, насочвайки посетителите към полезни продукти. Прегледите на популярни доставчици може също да включват партньорски връзки.

Ниски режийни разходи. Според един анализ само разходите за настройка за малък до среден сайт за електронна търговия започват от $1500 и това е преди да се вземат предвид разходите като обработка на плащания, обслужване на клиенти и маркетинг в социалните медии, необходими за генериране на продажби, събиране на плащания и връзка с вашата аудитория.

Уеб сайт със съдържание, от друга страна, изисква само име на домейн от $20, набор от статични страници и малко добро съдържание. Пазарните цени за фрийлансъри варират, но като цяло можете да наемете качествени писатели и дизайнери на конкурентни цени, особено ако сте съгласни да поддържате отношения или купувате статии в блогове на едро.

Устойчив. Тъй като сайтовете със съдържание разчитат на SEO за привличане на трафик, добрата стратегия по същество гарантира, че ще продължите да изграждате своята аудитория и да генерирате приходи, дори когато не се ангажирате активно със самия сайт или не инвестирате в него. Google и други търсачки променят периодично своите алгоритми, обаче ключовите думи, свързани с определена ниша, вероятно няма да се променят много в продължение на месеци - или дори години.

Уебсайтовете за електронна търговия, съсредоточени около продукт, често разчитат на покупки на платени реклами, за да привлекат трафик. В допълнение към риска, свързан с неправилно изчислена покупка, всяко увеличаване на трафика, което постигнете, ще изчезне веднага щом изтече рекламата ви, оставяйки ви заклещени в безкраен цикъл на "харчене на пари, за да правите пари", докато се опитвате да привлечете посетители.

Мащабируем. Ако решите да влезете изцяло в уебсайтове със съдържание, ще откриете, че те са сред най-лесните бизнес модели за мащабиране за кратък период от време. След като минете през препятствията на първоначалната фаза на разработка на усъвършенстване на стратегията ви за ключови думи и наемане на вашия екип за съдържание, сайтът до голяма степен ще работи сам, оставяйки ви свободни да отделите време и ресурси за следващото си начинание. 

Преди седем години комбинирах интереса си към дневната търговия с опита си в дигиталния маркетинг, за да създам това, което стана най-популярният източник на информация в Австралия за онлайн брокерски компании и платформи за търговия. След две години успях да се оттегля от ежедневното управление, за да се съсредоточа върху писането на статии по теми, които ме интересуват – и съосноваването на два други сайта със съдържание. За разлика от това, мащабирането на уебсайт за електронна търговия неизбежно включва значителни инвестиции в разширяване на вашата продуктова линия, вашата аудитория или вашия логистичен обхват. 

Източник: Джъстин Гросбард за entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова          

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ