IKEA залага на дистанционен интериорен дизайн, докато AI променя стратегията за продажби

IKEA залага на дистанционен интериорен дизайн, докато AI променя стратегията за продажби

IKEA залага на дистанционен интериорен дизайн, докато AI променя стратегията за продажби

IKEA обучава служители в кол център да станат съветници по интериорен дизайн, тъй като шведският мебелен гигант има за цел да предложи повече услуги за подобряване на дома и ръчни заявки на клиенти към бот с изкуствен интелект, наречен Billie, предава Ройтерс

През април IKEA разшири услугите си за интериорен дизайн в Обединеното кралство и Съединените щати, след предишни стартирания в части от Европа, Австралия, Обединените арабски емирства и други места.

В Обединеното кралство клиентите плащат 25 паунда ($31,44) за 45-60 минути видео разговор за съвети за интериорен дизайн и списък с предложени продукти и могат да платят 125 паунда за три консултации за дизайн на работно пространство, етажен план и 3D визуализации.

Ingka Group казва, че е обучила 8500 служители в кол център като консултанти по интериорен дизайн от 2021 г. насам, докато Billie – стартирана същата година с име, вдъхновено от гамата библиотеки Billy на IKEA – е обработила 47% от запитванията на клиенти към кол центровете през последните две години.

"Ние се ангажираме да засилим пригодността за заетост на колегите в Ingka, чрез учене през целия живот и развитие и преквалификация, и да ускорим създаването на нови работни места", каза Улрика Бисерт, глобален мениджър за хора и култура в Ingka Group. На въпрос дали увеличеното използване на AI вероятно ще доведе до намаляване на броя на служителите в компанията, Бисерт отговаря: "Това не е това, което виждаме в момента". 

Продажбите по телефона или видео на продукти и услуги чрез дистанционния канал за интериорен дизайн на Ingka представляват 1,3 милиарда евро (1,40 милиарда долара) приходи през финансовата 2022 година на Ingka, което е 3,3% от общите. Ingka Group обясни пред Ройтерс, че има за цел да увеличи този дял до 10% до 2028 г. като част от стремежа си да се хареса на бъдещите клиенти от поколението Z.

За сравнение, онлайн продажбите на продукти чрез уебсайта на IKEA, който е собственост на Ingka, възлизат на около 9,9 милиарда евро или 25% от общите продажби през финансовата година на Ingka, приключваща на 31 август 2022 г.

Инвестицията в дигитални услуги, на фона на започващата от IKEA експанзия от 2 милиарда евро в Съединените щати, е в съответствие с конкурента Wayfair, който миналия месец стартира "Digital Design Studio" – павилион в магазина, където купувачите могат да експериментират със стилове на обзавеждане и оформление в цифрово изобразяване на стая.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Мизофонията всъщност може да е много по-често срещана, отколкото си мислехме
Домашните по математика могат да донесат повече вреда, отколкото полза
Седмичен хороскоп: Звездите за бизнеса от 13 до 19 май
Арнолд Шварценегер за най-продуктивното начало на деня
Медийните гиганти ухажват рекламодателите, докато разходите се пренасочват към цифровите технологии
14 факта за силата на волята и как да я тренирате
Чистата и проста истина рядко е чиста и никога проста. Оскар Уайлд
5 въпроса, които ще ти помогнат да избереш работата, която най-добре ти подхожда