Метавселена и за малкия бизнес

Метавселена и за малкия бизнес

Метавселена и за малкия бизнес

71% от бизнес ръководителите смятат, че метавселената би била подходяща за бизнеса и вероятно затова големите в бизнеса вече са стъпили в нея. Но какво включва метавселената за по-малките фирми? В буквалния си смисъл метавселената е цифрова алтернатива на реалния, физически свят. Това е сфера, в която дигиталните и физическите светове се комбинират и предлагат на хората нови, завладяващи 3D изживявания. Независимо от нейния блясък, метавселената все още е заобиколена от много скептицизъм, като хората стигат дотам, че я наричат "​​мода". Но интернет също беше етикетиран като "мода" преди много години, а вижте къде сме сега.

Метавселената потенциално може да бъде революцията, която очакваме от бъдещето. И тази революция може би вече е започнала. Така че може би е добър момент за бизнеса да научи какво тя обещава, да види предимствата й, да запретне ръкави и да се потопи в нея.

Как метавселената ще повлияе на малкия бизнес? 

Търговията на дребно и електронната търговия са сред индустриите, които могат да спечелят най-много от метавселената, дори когато тя все още е в ранните си етапи. Ето как се очаква метавселената да революционизира или поне да развие настоящата бизнес сцена:

Обновени изживявания при пазаруване 

Очаква се метавселената да размие границите между дигитално и физическо и да обедини онлайн и офлайн пазаруване, създавайки по-завладяваща екосистема за електронна търговия.

Ако големите техници успеят да осъществят визията си, клиентите ще могат да сложат своите AR/VR слушалки и да отидат във виртуални молове, да разглеждат виртуални магазини, да говорят с дигитални търговци и да се насладят на пазаруване на открито, докато остават в уюта на дома им.

И част от това "бъдеще" вече е тук с въвеждането на добавената реалност (AR) в търговията на дребно. Онлайн търговците на мебели Wayfair и IKEA започнаха да предлагат AR изживявания на своите клиенти, за да могат да пробват мебели, преди да направят покупка.

Така че за малкия бизнес ранните вълни на метавселената носят възможност да навлязат в AR и да изпълнят настоящите очаквания на клиентите – давайки им възможността да "опитат" неща, преди да могат да купуват, докато пазаруват онлайн.

Нов подход за ангажиране на клиента 

Метавселената може да изведе настоящите дигитални маркетингови подходи на следващото ниво, предлагайки нови възможности за брандовете да се ангажират и да комуникират с аудиторията си.

С подхода на метавселената изграждането на общността може да придобие вълнуващ обрат, където бизнесите могат да организират на живо, потапящи и значително по-ангажиращи събития като виртуални обиколки и 3D уебинари. Това може да бъде един вид местно събиране, където публиката има възможност да се срещне и да се включи по силно интерактивен начин.

С тези възможности за персонализиране фирмите могат да изпробват нови начини да привлекат аудиторията си и да я задържат ангажирана, потенциално изграждайки по-съществени и печеливши партньорства.

Нова форма на реклама

Със забавното съдържание в различни сектори, като виртуални игри, идват възможности за реклама, където фирмите могат да поставят своите реклами, за да ги видят хората. Виртуалните табла за знаци също могат потенциално да стимулират експозицията, подобно на физическите билбордове.

С предлагането на завладяващо съдържание на метавселената фирмите могат да изпробват нови начини да привлекат вниманието на аудиторията чрез 3D интерактивни реклами и да оставят по-дълбоко въздействие.

Повишено излагане на огромна аудитория 

Дори и с лекотата на електронната търговия, хората все още обичат да правят лични посещения във физически магазини. Метавселената е без географски ограничения, което означава, че можете да предложите лично изживяване в магазина на вашите клиенти. Като малък бизнес, магазините на метавселената могат да намалят инвестициите в недвижими имоти.

Клиентите могат да имат страхотни изживявания във фантастични магазини чрез персонализиране. Ангажиращите аватари, действащи като ваши сътрудници по продажбите, могат да достигнат и повлияят на повече хора, като предлагат индивидуализирани преживявания.

Освен търговците, метавселената може също да ви позволи да персонализирате вашите виртуални магазини според моралните, социални и културни убеждения на всеки индивид и да изведете уеб персонализацията на едно ново ниво.

Предимство на първия ход 

Метавселената може да бъде следващият интернет. Това може да е промяната на този век. И може да е по-близо, отколкото си мислите. Това означава, че хората, които приемат метавселената като възможно бъдеще и възприемат прогресивен подход, може да успеят да се насладят на предимството на първия.

Те могат да намерят решения, преди техните конкуренти дори да стигнат до там. Тези фирми може да успеят да установят своя авторитет пред дигиталната аудитория преди всеки друг. И което е по-важно, те могат да имат думата в това как технологията напредва и законите се разработват.

Метавселената, каквато я познаваме, предлага безпрецедентни възможности за бизнеси от всякакъв мащаб. От позволяването на по-нови нива на персонализация до въвеждането на нов бизнес модел, и марките могат да спечелят много от тази футуристична екосистема. Въпреки това, метавселената е продукт на амбициозни цели и масивни обещания, но нейният възход зависи от това как се развива технологията.

Източник: Атул Джиндал за entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова                    

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ