Най-важният урок от "Барби" на Mattel

Най-важният урок от Барби на Mattel

Най-важният урок от "Барби" на Mattel

Защо едва 0,4% от основателите оцеляват като главен изпълнителен директор три години след първоначалното публично предлагане на тяхната компания? Моите изследвания показват, че такива маратонци имат когнитивен глад - ненаситно интелектуално любопитство и желание да работят с други хора, за да разкрият най-добрите идеи.

Основателите, които не стигат толкова далеч, страдат от когнитивно блокиране - образно казано това е умствен чук, който гледа на всеки проблем като на пирон. Те постигнаха успех в началото на кариерата си, като следваха стратегия, която смятаха за уникално своя. За да съживят това чувство, такива лидери гледат на всеки нов проблем, пред който са изправени, като на пирон и възнаграждават членовете на екипа, които предлагат да го решат с чука.

Защо толкова умни хора правят глупости? Предполагам, че на много умни хора им липсва достатъчно самочувствие, за да се откажат от егото си и да си сътрудничат с другите за прилагане на по-добри решения.

Следователно лидерите, на които им липсва самочувствие, компенсират, като издават заповеди и възнаграждават онези, които ги следват най-вярно и последователно. Като неутрализират креативността на членовете на своя екип, такива лидери често произвеждат лоши решения, или лошо изпълнени.

Защо самоувереността на главния изпълнителен директор помогна на филма "Барби" на Mattel да успее.

Това идва наум, като се има предвид неочакваната печалба на Mattel от успеха на "Барби" - филмът, базиран на нейната линия кукли. Според New York Times, "Барби" е близо до приходи от 1,4 милиарда долара. Финансовият директор на Mattel каза на инвеститорите, че производителят на играчки може да спечели 125 милиона долара от филма.

Успехът на филма се дължи отчасти на самочувствието на Инон Крейс, главен изпълнителен директор на Mattel от април 2018 г. След като пое поста, Крейс – ветеран в развлекателната индустрия без предишен опит в търговията на дребно – беше толкова нетърпелив да продуцира игрален филм с участието на Барби, че не го интересуваше дали филмът ще продаде дори една-единствена кукла. Той искаше добро, културно събитие - дори ако то превърне изпълнителния директор на Mattel в обект на "комични подигравки", отбелязва Times.

Успехът на Барби предвещава способността на Mattel да превърне другите си играчки във филми. Когато Mattel отчете печалбите си на 26 юли, Крейс каза на инвеститорите, че филмът е "крайъгълен камък" в стратегията на компанията да "улови стойността" на своята интелектуална собственост и да привлече и да си сътрудничи с най-добрите творчески таланти - "крайъгълен камък на амбициозния му набор от още повече филми на тема играчки", съобщи Times. 

Какво общо има успехът на Barbie със самочувствието на Крейс? Ето четири неща, които той направи, за да направи филма успешен и как самочувствието му допринесе за това.

  • Той идентифицира и направи предложение за завладяващ актьор, когото искаше да играе във филма. Скоро след като стана главен изпълнителен директор, Крейс отмени опцията Sony да продуцира филма и предложи на Марго Роби да участва в него. Визията на Крейс за Барби като "някой със силен глас, ясно послание, с културен резонанс, който би оказал обществено въздействие", заинтригува Роби, съобщава Times. Способността му да убеждава талантливи хора в своята визия е знак за неговата увереност и страхотни умения за продажба.
  • Той прие нестандартната препоръка на звездата за режисьор. Вместо да налага своя избор, той помоли Роби да предложи кой да режисира филма. Роби препоръча Грета Геруиг въпреки липсата й на високобюджетен режисьорски опит и Крейс прие предложението ѝ. Роби и Геруиг бяха говорили за съвместна работа и Крейс хареса нейните филми - по-специално "Frances Ha" и "Lady Bird", отбеляза Times. Неговата готовност да отвори ума си за нетрадиционно предложение от неговата звезда отразяваше доверието му в Роби и признанието му колко важен би бил един режисьор за успеха на филма.
  • Той привлече своя ръководител на филмите да подпише с този режисьор. Крейс също нае Роби Бренер за нов ръководител на Mattel Films. Бренър – номиниран за "Оскар" за продуцирането на Клуба на купувачите от Далас – намира идеята на Крейс за филма за убедителна. Той помоли Бренер да сключи сделка с Геруиг. След като Геруиг, която си е играла с куклите Барби като дете, се ангажира да режисира, Роби се съгласи да участва в него, пише Times. Способността на Крейс да наеме талантлив продуцент и да й се довери да сключи сделката, вместо да поеме контрола над този процес, също отразява неговата самоувереност.
  • Той прегърна сценария на режисьора, въпреки че накара главния изпълнителен директор на Mattel да изглежда като глупак. Бренер се опасяваше, че Крейс може да не хареса нарушаващия правилата сценарий от 147 страници, написан от Геруиг в съавторство с Ноа Баумбах. Въпреки че се подиграваше на Mattel, Крейс хареса сценария  и каза: "Това беше всичко, което се надявах да бъде". Бренер каза за реакцията на Крейс: "Инон е много уверен човек. Той може да се смее на себе си", пише Times.

Ще имате по-голям успех, ако следвате пътя на уверен лидер. 

Източник: Питър Коан, стратегически консултант, корпоративен лектор, експерт и автор на 15 книги, основател на Peter S. Cohan & Associates, за Inc.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ