Глобалните разходи за реклама са на път да приключат 2023 г. с положителна нотка

Глобалните разходи за реклама са на път да приключат 2023 г. с положителна нотка

Глобалните разходи за реклама са на път да приключат 2023 г. с положителна нотка

Глобалните разходи за реклама са на път да приключат 2023 г. с положителна нотка - финал, който идва въпреки труден период, белязан от инфлация и конфликти. Това показват наскоро актуализирани прогнози от GroupM на WPP и Magna на Interpublic Group, предава Marketing dive

GroupM предвижда глобалните рекламни приходи да се покачат с 5,8% тази година, за да достигнат 889 милиарда долара, като се изключат ефектите от политическата реклама в САЩ, като инерцията за 2024 г. ще се забави леко до 5,3% растеж.

Magna вярва, че приходите от реклами ще нараснат с 5,5% тази година до 853 милиарда долара и след това ще скочат със 7,2% през 2024 г., което е по-слънчева перспектива.

И двете медийни инвестиционни агенции идентифицираха силните страни на дигиталните канали с чиста игра или медиите, които не служат като разширение на традиционните формати като телевизия или външна реклама. Въпреки това, повечето бранд стратегии могат да се въртят около споделения опит, тъй като навиците на потребителите стават алгоритмично диктувани.

Глобалният рекламен пазар изглежда остава стабилен, тъй като 2023 г. навлиза в последния си етап, обрат от нестабилната първа половина и положителен знак за главните маркетингови директори, които планират за новата година. Все пак търговците вероятно ще останат предпазливи през следващите месеци на фона на интензивен конфликт, включително войната Израел-Хамас, и разпалено политическо напрежение, което създаде момент на повишено внимание сред потребителите.

Magna прогнозира, че облекчаването на инфлационния натиск и завръщането на големи циклични събития, като Олимпиадата и президентските избори в САЩ, ще доведат до ръст на приходите от реклами със 7,2% до 914 милиарда долара през 2024 г. Собствениците на традиционни медии, след период на изтощение, завършил със спад на приходите 4%, ще бъдат подкрепени от възстановяването, тъй като марките търсят масов обхват и контекстуална релевантност в тези среди.

Pure-play digital - пробив, който обхваща всичко от социални приложения като TikTok до медийни мрежи за търговия на дребно, ще увеличи продажбите на реклами с 10,5% до 587 милиарда долара през 2023 г., което представлява 69% от цялата реклама продажби, прогнозира притежаваното от IPG медийно инвестиционно звено. Компанията вярва, че "цифровата чиста игра" ще нарасне с 9,4% през 2024 г.

GroupM, която изключи някои от въздействията на разходите за политическа реклама в своята оценка, имаше по-резервирано цялостно мнение. Групата WPP предвижда категорията за "цифровата чиста игра" да завърши 2023 г. с 9,2% ръст, преди да се забави до 7,3% ръст през 2024 г.

Глобализацията на бранд маркетинга с компании, търсещи свежа публика в чужбина, облагодетелства платформи, които осигуряват мащаб и спомагат за консолидирането на властта. Петте най-големи световни продавачи на реклами са нараснали с 25,4% на обща годишна база от 2016 г. до 2022 г., според GroupM.

Magna заяви, че само три платформи представляват почти половината (49%) от световните рекламни приходи днес.

Покачващото се ниво на дигитална изтънченост и персонализиран маркетинг, със съдържание и реклами, все по-специализирани от алгоритми, също създаде атомизиран начин на живот за много потребители и може да накара марките да се насочат повече към личните, споделени преживявания, стимулирайки пространствата за спорт и събития, твърди GroupM. В същото време играчите в индустрията ще прилагат изкуствен интелект във възможно най-много продукти и услуги по същия начин, по който са го направили за дигиталните технологии, за да бъдат в крак с нашумелия AI софтуер като ChatGPT.

Докато двете агенции за купуване на медии от време на време се различаваха в очакванията си, те се припокриваха около някои ясни победители. Медийните мрежи за търговия на дребно са един пример. GroupM казва, че каналът, въпреки че все още е най-малкият сегмент в неговия дигитален анализ, ще генерира 119,4 милиарда долара през 2023 г. и ще увеличи тези приходи с 8,3% през следващата година.

Междувременно Magna предположи, че медиите за продажба на дребно тази година ще представляват 124 милиарда долара глобални рекламни приходи, или приблизително 15% от целия пазар. Осемдесет и седем процента от медийните долари на дребно се насочват към базирани на ключови думи формати, според Magna. Извън Китай, медиите на дребно сега съставляват близо една четвърт (23%) от общата реклама в мрежата за търсене.

Свързаната телевизия също ще продължи да подкрепя иначе изоставащия телевизионен сектор, подкрепен от притока на услуги за стрийминг, показващи конвенционални реклами в търсене на печалба. Въвеждането от Amazon Prime Video на ниво, поддържано от реклами през януари, ще се окаже „променящ играта“  фактор за поддържаната от реклами индустрия за видео по заявка, според Magna. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ